Det er ikke så mye jobb egentlig, bare jeg som er litt lat og mangler garasje så alt tar liksom lengre tid
Og slike rustskader er vel heller ikke helt vanlig, bare min uflaks.
Regner med at jeg må slite med bilen noen år så like greit å gjøre det skikkelig. Kan jo ikke skrote bilen heller med km. stand 100.500
Og EU kontroll skal den jo også gjennom.
Hadde jeg villet gjøre ting helt skikkelig så hadde jeg vel pulverlakkert aksling og alt sammen
Må sikkert ta en sjau bak også, sikkert noe lekkasje og dårlig håndbrekk, rustent bremserør osv. der da.
Skal jo montere hevesett bak også uansett da. Litt rart å bare heve framme liksom
Selv om det er framme det kniper med plass til dekkene.
Har mekket lite bil de siste 20 årene (har blitt mest båt, MC, snøskuter og lignende) så dette er liksom et come-back på den fronten, for å finne fram kunnskapene og verktøyet igjen.
Forøvrig irriterende at noen av gummimansjettene på endeleddene til styringa er slik konstruert at de blir liggende å gnage mot knokkelmetallet og dermed sikkert går hull på etter x antall mil.
Må prøve jevne ut metallet eller legge tynne plast eller rustfrie metallskiver mellom kanskje.
Jeg la skiver mellom gummimansjettene på bærekulene og knokkelen for å hindre slitasje fra sand og skitt og salt som legger seg i mellomrommet der, evt. at mansjetten kan falle nedover noen mm.
På nedre kule er det litt trangt, men var heldig og fant syltynne rustfrie store skiver, som antagelig stammer fra sjøvannspumpa på en påhengsmotor.