Skrevet av Emne: Heving av wj 1999 4.7  (Lest 2320 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Alex

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Heving av wj 1999 4.7
« på: On.,23,Mai,2012,21,29 »
Hei, er fersk på jeep da jeg har holdt på med vw boble og senking men endelig kom til fornuft og skaffet meg en 99 wj 4.7. Er det noen som har tips til heving og str på dekk og felg opp ett hakk fra original!

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #1 på: To.,24,Mai,2012,20,17 »
Søk på "heving" så får du endel treff, lurer du på noe så spør i vei  :)

Litt info om dekk her da http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,8147.0.html men det finnes mye annet på forumet, også litt info og bilder i garasjetråden til Svensson http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html
« Siste redigering: To.,24,Mai,2012,21,23 av Chryslercrap »

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #2 på: To.,14,Juni,2012,15,54 »
finnes det hevesett med tuv papirer til disse bilene?, har kikka litt på 3,5" hevesettet til EMU, ser ganske kurrant ut. Etter som jeg forstår så bør man holde seg under 4" heving om man vil unngå bytting av mellomaksler osv. noen som har heva en WJ her på forumet som har noe feed-back?

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #3 på: Fr.,15,Juni,2012,23,13 »
finnes det hevesett med tuv papirer til disse bilene?, har kikka litt på 3,5" hevesettet til EMU, ser ganske kurrant ut. Etter som jeg forstår så bør man holde seg under 4" heving om man vil unngå bytting av mellomaksler osv. noen som har heva en WJ her på forumet som har noe feed-back?

Her http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7098.0.html
Mellomakselen fram må man bytte uansett, mener nå jeg...alternativt et 1" drop kit til transferkassa som er en billigere løsning.

Old Man Emu settet løfter 2" med HD fjærer. Og ellers så dukker det opp ett og annet etterhvert som man hever bilen litt til, f.eks A-arm spacer til bakakselopphenget, justerbar trackbar for å sentrere framaksel midt under bilen etc..
Det finnes også et sett fra Trailmaster med TUV-papirer. Hør med BGNor http://www.bgnor.com/ de selger både OME og Trailmaster.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #4 på: Lø.,16,Juni,2012,13,19 »
finnes det hevesett med tuv papirer til disse bilene?, har kikka litt på 3,5" hevesettet til EMU, ser ganske kurrant ut. Etter som jeg forstår så bør man holde seg under 4" heving om man vil unngå bytting av mellomaksler osv. noen som har heva en WJ her på forumet som har noe feed-back?

Her http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7098.0.html
Mellomakselen fram må man bytte uansett, mener nå jeg...alternativt et 1" drop kit til transferkassa som er en billigere løsning.

Old Man Emu settet løfter 2" med HD fjærer. Og ellers så dukker det opp ett og annet etterhvert som man hever bilen litt til, f.eks A-arm spacer til bakakselopphenget, justerbar trackbar for å sentrere framaksel midt under bilen etc..
Det finnes også et sett fra Trailmaster med TUV-papirer. Hør med BGNor http://www.bgnor.com/ de selger både OME og Trailmaster.

Synes dette oppsettet ome ser ganske kurant ut, men tuv papirer blir det kanskje verre med.
http://www.rocky-road.com/wjtrailblazer.html

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #5 på: Lø.,16,Juni,2012,21,54 »
Synes dette oppsettet ome ser ganske kurant ut, men tuv papirer blir det kanskje verre med.
http://www.rocky-road.com/wjtrailblazer.html

Ja, så lenge du bestiller HD fjærer fram og Rancho 9000 justerbare dempere så vil det sikkert fungere greit.

Ellers er jeg redd bilen din blir ei vannseng -"Rocky Road soft-ride long travel shocks."
Kjører selv med lange Bilstein dempere, fungerer greit det.
« Siste redigering: Lø.,16,Juni,2012,21,58 av Chryslercrap »

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #6 på: Sø.,17,Juni,2012,11,15 »
Synes dette oppsettet ome ser ganske kurant ut, men tuv papirer blir det kanskje verre med.
http://www.rocky-road.com/wjtrailblazer.html

Ja, så lenge du bestiller HD fjærer fram og Rancho 9000 justerbare dempere så vil det sikkert fungere greit.

Ellers er jeg redd bilen din blir ei vannseng -"Rocky Road soft-ride long travel shocks."
Kjører selv med lange Bilstein dempere, fungerer greit det.

Har selv en XJ med 3" løft, denne er så stiv att tenna rassler lett i gommene over enhver ugjevnhet. WJ'n er ei vannseng, men dette kan nok spores til utslitte foringer, har bestilt et sett med polyrethane foringer for å se om jeg får stramma den opp en del, eibach stabstag og bilstein dempere har den allerede fått, trikkset er vel å få bilen til å gå mykt uten att det krenger, om det lar seg gjøre vil jeg selge min XJ og beholde WJ'n (nå som den har fått lock-up og greier :))

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #7 på: Ti.,19,Juni,2012,19,08 »
Første bud er vel stivere stabstag bak, om man vil unngå krenging http://www.wjjeeps.com/swaybars.htm
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #8 på: Ti.,19,Juni,2012,20,32 »
Ja, Addco stabstag bak er nok en god investering.Ser ut til at Addco sitt er 25mm mot Eibach sitt på 18mm. Det originale er vel 14mm hvis jeg ikke husker feil?

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #9 på: On.,20,Juni,2012,18,31 »
Stemmer att addco sine stabstag har større diam. men eibach var stivere, har vel noe med stålet og/eller herding å gjøre. Håper å få poly. foringene til kontrollarmene for og bak til helja, så har jeg litt helgesyssel :)

Utlogget Alex

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Sv: Heving av wj 1999 4.7
« Svar #10 på: Ma.,13,August,2012,20,20 »
Ser ut til at denne fortsetter som gatebil. Har skaffet meg en wrangler TJ 2000 4 l