Ser ut som du har en defekt i en nye ECU'en din... Kan i beste fall være litt kondens. Tipper den nye ECU er brukt?
Ny ECU er tross alt svindyrt
Disse ECU'ene er dog kjennt for å være dårlige pga Kondensatorene går istykker (pga alder, helt normalt for normalt prisede Elektrolyttkondensatorer).... Eneste fiks er rett og slett å BYTTE disse kondensatorene. Ingen vanskelig jobb, men du må ha loddet litt kretskort før.
Disse kondensatorene smelter/popper/smeller, så mister de funksjonen sin som er å "Stabilisere" strøm, og strømmene i ECU blir ustabile... relèer og Dioder slutter å fungere etz, og siden kondensatorene er fyllte med
Syre når de produseres, så kan dette nå renne ut og etse bort div kretsbaner inni ECU'en... da er det desværre ofte vanskelig å redde ECU'en.
Har jobbet en god del med Japse-ECU'er fra 90-tallet rettet mot hobby-sporten min, og der er det samma greia. Nå 20+ år etter produksjon så ryker Kondensatorene, på både Nissan, Toyota og BMW'er
Nye kondensatorer er ikke dyre, men du må kopiere størrelsen (Farrad) på det som sitter der Orginalt.... og da må du åpne ECU først for å se hva som sitter der. Bytt samtlige. Trur det kosta ca 20kr for 15 kondensatorer hos ELFA.no (Butikk i Oslo), også er det bare å bytte de med Loddebolt, loddetinn og en GOD posjon tålmodighet
Ellers kan Elektronikk-verksteder fikse dette for deg mot en timesbetaling vil jeg tro.