Skrevet av Emne: deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?  (Lest 2033 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ahamm

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« på: Ti.,31,Januar,2012,09,02 »
Skal bytte automatolje og i den forbindelse var det en som nevnte noe om pakninger og filter som også måtte byttes.
Noen som har delenr på disse?
 :)

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« Svar #1 på: Ti.,31,Januar,2012,19,40 »
filter og pakning er forskjellig fra hvilken motor/girkombinasjon du har.... Litt avhengi av hvor du handler dette, så har de som regel en god oversikt over dette. Du må vite om du har 2,5TD, 4,0L eller 5,2L så finner de resten..

Husk at du må MÅ bruke ATF+3/4 olje (egen Chrysler-spesifikasjon, ikke no Ford/GM greier)...
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget JEG67

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« Svar #2 på: Ti.,31,Januar,2012,21,41 »
Bestill sett med filter og pakning (korkpakning). Sarpsborg Motor at slike kit. Send e-post og oppgi årsmodell og motor så finner de rett del.

Sarpsborg Motor selger også Dynocat MultiMatic automatgirolje som skal holde Chrysler ATF+3/4 spesifikasjonen. Jeg har brukt den på min Stratus og skal bruke den på Jeepen ved neste oljeskift på automaten.

Du får alt tilsendt for ca. 100 kr i frakt.
PT uten Jeep, men fortsatt klubbmedlem

Utlogget ahamm

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Re: deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« Svar #3 på: On., 1,Februar,2012,13,04 »
hehe, glemte seff motor, er 5,2 L 94 mod.
Tenkte å bestille fra USA, regner med det blir billigere :)

Gearoljetype er notert :)

Utlogget litepeiling

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Sv: deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« Svar #4 på: Ti.,31,Desember,2013,14,29 »
Samme spørsmål nesten !  :-)  Eg skal bestille filter og pakning til min 1995 5,2 , og tenkte prøve Maldahl Import. Når eg kikka litt på ebay så var det bilde av to korkpakninger på fleire av bildene. Hos Maldahl er det ikkje "kit", så eg må sette opp filter + pakning i bestilling.
Er det 1stk pakning ?
Sender de oljer i pakke / post ?  Eller må det kjøpes lokalt?  Eg er egentlig castrol-fan, men har ikkje valgt oljer til Jeep'en ennå. Har berre hatt den nokre mnd.

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« Svar #5 på: Ti.,31,Desember,2013,18,58 »
Viktig å huske på at de som har ZJ93 med AW4 ikke skal bruke ATF3/4, det er DEXIII som gjelder. Ikke spar penger på billig filter, mange billige filtere og spesielt til AW4 kassa er ikke nøyaktige nok slik at den ikke fungerer skikkelig etterpå. Vet ikke hvordan det er til andre enn AW4, men bare for å ha nevnt det.

Utlogget mfjeep

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« Svar #6 på: Ti.,31,Desember,2013,22,39 »
AW4 ble  bare brukt på 93ZJ med 4.0 motor mener jeg å ha lest ett sted.

1993 ZJ 5.2 V8

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: deler ved oljebytte på gearkassen ZJ?
« Svar #7 på: On., 1,Januar,2014,10,53 »
AW4 ble  bare brukt på 93ZJ med 4.0 motor mener jeg å ha lest ett sted.

Jepp, men det er veldig viktig at de som har AW4 bruker riktig olje, selv forhandlere vet ikke at den er brukt i 93 ZJ (4.0L) og vil selge ATF4+ olje, men nå vil de jo selge ATF4+ olje til bruk som servo olje også, så de driter vel egentlig i hva som skjer med bilene til folk. Det har kommet info om at ATF4+ kan brukes på AW4, men det er fra Chrysler og ikke fra Aisin Warner og det er nok heller bare for at forhandlere skal kunne ha mindre utvalg av oljer på lager og om noe ryker så er det jo langt over evt. reklamasjoner/garantier uansett.