Skrevet av Emne: Er på jakt etter WJ. 2000 - 2004 modell , Tips?  (Lest 5993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: Er på jakt etter WJ. 2000 - 2004 modell , Tips?
« Svar #45 på: On.,28,September,2011,14,07 »
Fornøyd med 4-litern jeg ja. Har kjørt diesel-Jeep tidligere som du kan lese av signaturen min, og det var et aktivt valg for min del å kjøpe bensinbil. Hadde jeg kommet over en bra V8 innenfor budsjett så hadde jeg kjøpt det istedenfor, men er meget godt fornøyd med ytelsen på rekkeseksern også.

Rent konkret er min en Laredo-utgave, noe som medfører at den har stoffseter, manuell A/C & viftestyring, frontlykter med mørk bakgrunn og ikke krom, samt ikke-lakkerte støtfangere/beskyttelsesfelt. Jeg har imidlertid skinnratt, cruise-kontroll og radiostyring på rattet, men mangler kjørecomputer i taket. Har heller ikke tåkelys foran.

Det jeg ikke var klar over når jeg kjøpte Laredo istedenfor Limited, er at det faktisk medfører at enkelte problemer ikke blir et problem. Som at blend-doors må repareres, dette skjer hovedsaklig på Limited/Overland-utgaver etter det jeg har skjønt. Jeg har heller ikke setevarme, så da slipper jeg å bekymre meg for at den skal slutte å fungere.

Det eneste jeg savner på min bil er Quadra-Drive (som jeg kanskje har bruk for 1 gang i året), jeg har Quadra-Trac II - noe som betyr at jeg har åpne differ, dvs den er ikke akkurat konge på fremkommelighet over grøfter osv (tilfeller hvor ett eller flere hjul ikke har feste). I slike situasjoner har jeg koblet inn lavserie og løst utfordringen uten problemer.

Forbruket på min bil er ned mot 1 liter pr mil på langkjøring. Og da mener jeg langkjøring på bra veier. Er det veldig svingete og kupert så stiger fort forbruket opp mot 1,2-1,3. På bykjøring så er det nok høyt opp avhengig av gassfoten, men i perioder hvor jeg kjører hovedsaklig småkjøring i nærmiljøet ligger nok forbruket mellom 1,5 og 1,9. Ja faktisk. Og jeg kjører på 245/70-16 landeveismønster sommerdekk.
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Er på jakt etter WJ. 2000 - 2004 modell , Tips?
« Svar #46 på: To.,29,September,2011,00,31 »
Jeg fikk også Laredo selv om det faktisk stod Limited i annonsen jeg kjøpte bilen fra.
Jeg klaget imidlertid aldri, da jeg ble klar over at det ikke var noen direkte ulempe med ulakkerte støtfangere/sidebeskyttere og stoffseter, samt manuell AC. Jeg har dog kjørecomputer i taket og Quadra-drive.
« Siste redigering: To.,29,September,2011,00,33 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget akg

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Re: Er på jakt etter WJ. 2000 - 2004 modell , Tips?
« Svar #47 på: Ti., 1,November,2011,12,25 »
Denne var spesiell for å si det mildt:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31514718

 :D