Skrevet av Emne: Kjørelysa på 96 Grand Cherokee  (Lest 2030 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget WingDude

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Kjørelysa på 96 Grand Cherokee
« på: On., 7,November,2007,14,18 »
Prøver her også, siden det var lite tips å få på offroad.no-forumet.

Noen som vet om, eller har tilgang til ledningsdiagram til kjørelysa til denne bilen ?
Er dette koblet opp orginalt fra fabrikk, eller ettermontert her i Norge, noen som vet ?

Utlogget jeep siemens

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • 93 ZJ 4.0
Sv: Kjørelysa på 96 Grand Cherokee
« Svar #1 på: On., 7,November,2007,20,12 »
Slenger ut et tips her, kansje i haynes verksted boka???
Men si litt mere om problemet ditt så folk vet hva de kan hjelpe deg med  :)
Endelig jeep på meg også :)
Medlem nr 814

http://www.youtube.com/v/R9MOniGI2nE&rel=1

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Kjørelysa på 96 Grand Cherokee
« Svar #2 på: On., 7,November,2007,22,20 »
Dette er nok "norsk-montert" utstyr. Dessverre får man kanskje si. Importøren har jo hatt "sitt" rele til ulike Chrysler/Jeep-modeller. Men forhandler-nettet har også noen ganger hatt sin lokale variant, av ulike grunner.

Så muligheten for å gi deg noe riktig el-diagram, som er rett for deg, blir vel heller overlatt til tilfeldighetene.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget WingDude

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Kjørelysa på 96 Grand Cherokee
« Svar #3 på: On., 7,November,2007,23,23 »
Er i og for seg ikke snakk om noe problem egentlig.
Saken er den at jeg skal koble om kjørelysa, og over til eksterne lykter, altså koble vekk kjørelys-funksjonen fra orginal-lampene. Dette fordi jeg skal montere xenonlys i nye orginal-reflektorer, og ønsker å spare orginal-lampene og nye kostbare xenon-pærer for den belastningen det er å lyse så snart man har startet opp og til man stanser igjen. Er jo nesten bare noen få måneder i året de fleste har behov for skikkelig lys.
Tenkte meg at det mest sannsynlig var ettermontert ja, og er det det, så er det i hvertfall enkelt og se og koble om, i motsatt tilfelle kan det bli litt værre...

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Kjørelysa på 96 Grand Cherokee
« Svar #4 på: Ti.,13,November,2007,23,58 »
Heisann.
Kjørelysreléet på min zj '94 mod.fant jeg bak panelet på venstre side under dashen. Laaange ledninger. Er nok ettermontert i Noreg ja. Men fullt mulig å koble ledningen som går fra relé til hovedlysene, til grøftelysene f.eks.slik at de tennes. Men husk!! Ikke grøftelys og hovedlys sammen, det er ikke lov. Good luck!  :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Kjørelysa på 96 Grand Cherokee
« Svar #5 på: On.,14,November,2007,20,44 »
Hei Jeepers!
96-modellen av Grand Cherokee er fra fabrikken utstyrt med en "Body Control Module" (BMC) som styrer et "DRL"-system (Daylight Running Light). BMC er programmert for det land bilen eksporteres til. Hvis bilen er importert av Møller US Cars har den altså et "norsk" kjørelys. Dette iflg beskrivelsen av headlight-systemet i verkstedhåndboken.
Mvh Bambus
Bambus