Skrevet av Emne: Vurderer kjøp av bil  (Lest 2447 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Vurderer kjøp av bil
« på: Lø., 3,November,2007,22,59 »
Eg vurderer å gå til innkjøp av ny bil og har funne denne som ser veldig interessant ut:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11585268&sid=xz10acP-OUHf780078

Er det nokon som kjenner til bilen eller har tips om kva en bør sjekke på ein slik bil? Sjølv om den bare har ett sett med dekk og ikkje har medfølgande baksete så ser det ut som eit godt tilbod. Men sidan eg bor ved Ålesund og bilen er i Kristiansand så er det ein litt for lang tur til å gamble og risikere ein bomtur.
Så tips om denne konkrete bilen eller modellen mottas med stor takk.

Håper ingen her kjøper bilen no da ;-)
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #1 på: Sø., 4,November,2007,07,23 »
Jeg har en 2000 mod WJ i limited utførelse og kan bare si at dette er den desidert beste bilen jeg har hatt noen gang. God å trekke med, god å kjøre langt med og funker i skogen.
Personlig ville jeg gått for Limited versjonen da den har skinnseter, er lakkert helt ned og har alt av elektrisk utstyr. Denne er nok noe dyrere men det synes jeg den er verd.
Er kanskje en bagatell men ser denne mangler både teppe i lasterommet og matter foran. Litt dumt om vinteren og i regn.
Men selve modellen er en bra Jeep, har ikke hatt et eneste problem med min de 40K jeg har kjørt den. Min har ruslet 135K foreløpig.

Hadde faktisk vurdert å selge denne da jeg kjøpte meg en Cherokee som skogsbil/nr 2 bil men det ga seg fort da jeg kom hjem og satt meg bak rattet i den. Det eneste den skal selges til fordel for må være en nyere Grand, he he..

Lykke til med kjøp..

Har noen bilder av min på Sivrts jeep garage på pirate4x4.no hvis du vil se hvordan den vil se ut med 2,5" heving og 32"
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #2 på: Sø., 4,November,2007,14,53 »
Den ligger nok heilt opp til øvre grense for kva eg er villig til å betale for ein "Byggebil"/ Bil nr.2 så eg må nok nøye meg med billigutgaven er eg redd.
Eg antar at denne har airbag på passasjersida, men sidan eg må bruke den til å køyre i barnehagen så må den i tilfelle deaktiverast. Er der slik funksjon på denne modellen? I tilfelle ikkje, er der nokon sikker måte å deaktivere den? (uten å øydelegge noko sjølvsagt..)

Og er her nokon fra det blide Sørland som kan stikke å sjå på denne bilen for meg? (eller blide og blide, er vel deppestemning der no i disse nedrykkstider)
« Siste redigering: Sø., 4,November,2007,14,58 av Bones »
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget egile

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 57
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #3 på: Sø., 4,November,2007,16,53 »
Hei

Er du NAF medlem kan du bestille en NAF kjøpstest på det lokale NAF senteret i Kristiansand. Deretter ber du slegeren levere bilen der. Da får du en rimelig og enkel status på bilen. Jeg har gjort dette selv noen ganger. Jeg har da fått tilsendt testen og gått gjennom denne sammen med testeren. Selgeren får ikke tilgang til den testen.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #4 på: Sø., 4,November,2007,19,20 »
NAF Kristiansand har laaang vente tid, ca en mnd.
Men jeg kan titte på bilen for deg jeg, ring meg før 22 ikveld så kan vi avtale nærmere, har tid i morgen.

Kjetil
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #5 på: Sø., 4,November,2007,20,08 »
Suverent da!! Eg har akkurat snakka med selger og avtalt at eg skal ringe NAF i morgon for å få utført ein test, men om dei har lang ventetid så utgår det med høge kneløft.

Så om du har anledning til å sjå på bilen så er det absolutt heilt suverent!
Eg sender deg ein mail om ca 11 sekund :-)
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #6 på: Sø., 4,November,2007,21,00 »
Eg ser forøvrig i annonsa at fremre drivknute på mellomaksel er gåend og lurer på om det da er mogleg at det kanskje er fordelingskassa som er i ferd med å ta kvelden? Korleis merker man at det er det eine og ikkje det andre som er gåen?
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget egile

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 57
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #7 på: Sø., 4,November,2007,22,26 »
Nå vet jeg ikke hvor lang ventetiden er i Kristiansand, men ventetid på EU test og kjøp eller salgs test pleierer å være forskjellig. Å vente en måned på en kjøpstest er jo helt umulig. Det beste er å sjekke. Normalt er det kort ventetid på disse testen og jeg har aldri ventet mer enn en dag på en slik test.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #8 på: Sø., 4,November,2007,23,06 »
Ikke umulig men helt uholdbart. Mulig de var veldig underbemanet og måtte si nei når jeg prata med de.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
NAF-Test? (Sv: Vurderer kjøp av bil)
« Svar #9 på: Sø., 4,November,2007,23,14 »
NAF har en litt gøyal rekrutteringspolicy.

Min erfaring er som følger:
For ikke-medlemmer er ventetid på NAF-test ca. 4 uker.
For medlemmer er det ca. 1 dag.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Vurderer kjøp av bil
« Svar #10 på: Ma.,12,November,2007,22,21 »
Takk til Sandviper som tok seg bryet med å sjå på bilen for meg. Sidan han hadde nokre spørsmålstegn til bilen så tok eg ikkje sjansen på å reise ned å handle. Det blei ein litt meir safe bil, ein 2001 Cherokee diesel med 87 000 på telleren. Kjempefornøgd med den :-)

Takk igjen Sandviper, veldig hyggelig gjort av deg :-)
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0