Skrevet av Emne: Det er min Jeep!  (Lest 2187 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Det er min Jeep!
« på: Lø.,20,Oktober,2007,20,59 »
Hjelp!
Etter å ha pløyd gjennom en rekke Jeep-fora kjøpte jeg i fjor en GC 5,2 med "alle bells and whistles". De betenkelighetene jeg hadde før kjøpet var bl.a. knyttet til en kommentar som at "GC er en populær konebil" og "Den mest kjente ulempe med Jeep'en er at du ikke vil kvitte deg med den". Ja vel, fint,  tenkte jeg.  Nå har altså det skjedd at den er blitt konebil og jeg er ikke akkurat kvitt den, men har heller ikke lenger råderetten. Ok, jeg har en bil til, men det er ikke helt det samme.   En venn av meg, en elsker av store motorsykler,  fikk forleden følgende ultimatum fra kona, "Nå må du velge mellom meg eller motorsykkelen!". Og du vet, som han sa, "Det var hardt, men jeg valgte motorsykkelen".
Jeg skulle helst beholde begge deler, så nå må jeg altså utvikle en strategi for gjenvinning av råderetten over GC'en, og trenger både gode tips og moralsk støtte. Det er vel noen der ute som har opplevd det samme????  :'(
Mvh bambus
Bambus

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Det er min Jeep!
« Svar #1 på: Lø.,20,Oktober,2007,21,19 »
Mmm... Jeg har i alle år hatt en Mondeo (!!!) 2.5 24V (V6). Kombinasjonen av fars behov for GTI og mors behov for stasjonsvogn. På sett og vis en "sleeper". Bilen kjører godt, spiser svinger til frokost og har nok pulver til aktiv forbikjøring. Men; den mangler noe - automat og 4x4. Så XJ'en ble anskaffet. Mor går hele tiden og sutrer om at hun aldri får kjøre Jeep, blabla og næg-næg "får aldri kjøre Jeep"-sutring. Så, hun får kjøre Jeep'en av og til. Egentlig veldig sjelden. Siden Mondeo'en går som "konebil" betyr det at den av og til trenger mer enn grundig ettersyn. F.eks. en heisvingendes pulsering i bremsepedalen og følelsen av at høyre del av forstillingen faller av ved nedbremsing. Så, hva gjør man. Jo, tar med bilen til egnet verkstedlokale og gjør jobben. Skifter skiver og klosser. Kjører en sving med bilen og tester, kjenner. Vel reparert går den forbausende godt. V6'eren maler mykt og fint, draget og viljen er upåklagelig. Men det er noe som... liksom... mangler? Og deretter kjører jeg en tur med XJ'en for så å gå inn, høylytt konstatere at mm, ja Jeep'en, det er guttebil, det. Da sier selvfølgelig mor "den kan kjøres av jenter også". Og da sier jeg "det er godt mulig, men det er fremdeles en real guttebil og slik vil det forbli".

Lykke til!  :)
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Det er min Jeep!
« Svar #2 på: Lø.,20,Oktober,2007,21,50 »
Jeg hadde en GC i 5 1/2 år og den fungerte som konebil i uken (da jeg var bortreist). Og jeg fikk bare lovord om modifiseringene jeg gjorde for å gjøre den mer egnet for bruk i  terrenget.  Etterhvert fikk den 3" heving og 31" MTR dekk og samboeren var superfornøyd med den. Jeg hadde en "in blanco" fullmakt for å bruke den i terrenget. Nå er den solgt og erstattet med en "familiebil" og far har kjøpt en YJ  ;D. Men samboeren har allerede sagt at vi må kjøpe en GC igjen. Og skal jeg være ærlig, synes jeg en "rigget" GC kler en kvinne godt. Og hvis "far" kan ha et Jeep leketøy i garasjen er vel familelykken omtrent så bra som den kan bli, i vår målestokk.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Det er min Jeep!
« Svar #3 på: Lø.,20,Oktober,2007,23,00 »
Heisann. Vi kjøpte en meget strøken 94 mod. zj med V8 i begynnelsen av juli. Hun ville ha 4x4, og jeg tenkte motor nok til å dra vogn. Er så gml. at jeg får gåsehud når jeg hører lyden av en V8 maskin. Slik har jeg hatt det siden jeg var 18 år, for leenge siden. Ok. Hadde egentlig litt lyst på en Suburban, men da måtte den nedklasses pga hennes førerkort, og så er den litt "slåkete". Etter litt lesing og undersøkelse i fora ble det Jeep. Til å begynne med var det bare jeg som kunne kjøre den, da hun har operert hoften og ikke fikk lov. ;D Nå er den tiden forbi, og hun kan kjøre igjen... :( .Om hun liker Jeepen, el seter, V-åtter, og 4x4 osv....? You bet. Nå må jeg oftere spørre om å få låne den enn før. Kjører Opel Combo nesten hver dag ellers, så klart det er herlig å sitte seg inn i en GC av og til. Joda. At det er en pop konebil er sikkert. Er glad hun ennå ikke er blitt helt ego mht. å låne den til meg, så gode råd til deg Bambus har jeg ikke, da det ikke er kommet så langt her ennå, men du må kanskje gjøre husarbeid, stryke henne på ryggen, oa. Du kjenner henne,finn de riktige knappene. Men der er en liten trøst som du ser...du er ikke alene. Lykke til!
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget supersvein

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
  • www.sveinstiansen.com
    • Stiansen Offroad Team
Sv: Det er min Jeep!
« Svar #4 på: To.,25,Oktober,2007,17,04 »
Dette er vel egentlig et luksusproblem...(?)
Hos oss er det blitt sånn at fruen plutselig nekter å kjøre en bil uten automat, en venner seg fort til komfort.
...Da har jeg fått svaret  -  skal jeg ha en bil i fred, så må det manuell. I mitt tilfelle ble det en CJ5   ;D

Dog - jeg synes toppløse damer (eller var det damer i toppløse biler  ::)) er kult, så jeg tror det blir å bygge om 5'ern til automat også - Jeg er happy uansett hvilken av Jeepene jeg får kjøre  ;D  ;D
Svein Stiansen
www.sveinstiansen.com
-57 CJ5 m/volvo 230, på 33" - stemplet seff :-)
-01 Grand Cherokee Ltd 3,1Tdi