Skrevet av Emne: el.problemer  (Lest 1599 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget nortor

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
el.problemer
« på: Ma., 8,Oktober,2007,14,30 »
Hei :) Har vært på dette utmerkede forum som gjest noen ganger, men nå var d på tide å registrere seg..
Har en god,gammel sliter av en GC 93 mod.som j ikke har hatt nevneverdige problemer med før nå.. Her om dagen ble plutselig vic-displayet svart, ac/varmeregulering virker ikke og taklyset sluttet å virke. Har sjekket sikringer og releer men alt ser ut til å være i orden. Noen som har ideer?

Utlogget dabj

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 40
Sv: el.problemer
« Svar #1 på: Ma., 8,Oktober,2007,18,03 »
Du har noen "circuit breakers" i bilen ( i alle fall har min 98 modell det ) - som sitter både i boksen i motorrommet, og bak sparkeplaten over sikringsboksen, evt. under v rattstammen. Disse minner om releer, og skal fungere somen slags automatsikringer, vel og merke uten utvendig reset-knapp. Du kan erstatte den med en "maxifuse" eller en vanlig bladsikring - gjorde det selv da el-setene mine plutselig sluttet å virke.
Disse circuit breakerne står ikke nødvendigvis oppført i instruksjonsboken, men fremkommer i et koblingsskjema

Utlogget nortor

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: el.problemer
« Svar #2 på: Ti., 9,Oktober,2007,09,45 »
Hei igjen! Litt flaut å innrømme men lot meg lure nok en gang av "hele" sikringer som likevel er defekte.. :-[ Umulig å se brudd, men med en ny funker alt :)