Skrevet av Emne: Ned giring og olje intervaler  (Lest 5107 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeep siemens

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • 93 ZJ 4.0
Sv: Ned giring og olje intervaler
« Svar #15 på: Ti.,30,Oktober,2007,17,23 »
Dette er vel litt flaut  :-X men var på buskerud bilsenter i dag og spurte om de visste om bilen min hadde olje kjøler på kassa  ???

Opp på bukk og vips, jo da går kjøling fra kassa og inntil radiatoren  ;D

Men en annen ting vi så under der er at det lakk litt olje fra filteret, mekanikeren sa at det jeep satt på en forlenger på blokka får og få tak i olje filteret, og at den lakk i den??? kjent problem???
evt hva gjør man med det???
Endelig jeep på meg også :)
Medlem nr 814

http://www.youtube.com/v/R9MOniGI2nE&rel=1

renegade

  • Gjest
Sv: Ned giring og olje intervaler
« Svar #16 på: Ti.,30,Oktober,2007,17,55 »
Dette er vel litt flaut  :-X men var på buskerud bilsenter i dag og spurte om de visste om bilen min hadde olje kjøler på kassa  ???

Opp på bukk og vips, jo da går kjøling fra kassa og inntil radiatoren  ;D

Men en annen ting vi så under der er at det lakk litt olje fra filteret, mekanikeren sa at det jeep satt på en forlenger på blokka får og få tak i olje filteret, og at den lakk i den??? kjent problem???
evt hva gjør man med det???

Her tror jeg du blander litt:

Alle biler m/automat har kjøler / varmer, og den er plassert i radiatoren.  Det ser en ved slanger som går til radiatoren.
(Ja, det finnes sikkert noen som ikke har det, men det er så få at det er vel nesten ingen...)

For en del biler, så er det krav om ettermontering av en extra kjøler, typisk når en monterer hengerfeste.
Og dette er da en extra liten radiator, som er koblet i serie med den kjøleren / varmeren som sitter i radiatoren.

Og i Gnore, så kan vi faktisk ha behov for å varme automatolja.  Den skal nemlig ikke bli for kald heller.
På CJ'en så har jeg tenkt å montere den største extra kjøleren jeg får plass til, og den skal kobles foran den som er i radiatoren.

Utlogget jeep siemens

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • 93 ZJ 4.0
Sv: Ned giring og olje intervaler
« Svar #17 på: Ti.,30,Oktober,2007,21,12 »
Så pass ja  :-\ det visste jeg ikke, så den orginale kjøleren/varmeren blir for varm under hard påkjenning.

Min har hengerfeste så da burdet det være på min altså
Endelig jeep på meg også :)
Medlem nr 814

http://www.youtube.com/v/R9MOniGI2nE&rel=1

renegade

  • Gjest
Sv: Ned giring og olje intervaler
« Svar #18 på: On.,31,Oktober,2007,12,00 »
Så pass ja  :-\ det visste jeg ikke, så den orginale kjøleren/varmeren blir for varm under hard påkjenning.

Min har hengerfeste så da burdet det være på min altså

Automaten / automatolja bilr varmere ved belastning, som f.eks. det å teekke en tung henger.

Hvorvidt det skal være en extra kjøler på din, det vet jeg ikke.  Noen har dimensjonert kjøleren i radiatoren til også dekke trekking av henger, andre ikke.

Jeg har ikke mye greie på ZJ / WJ, så om det skal være en extra kjøler på disse i.f.m. montering av hengerfeste, det får andre svare på.