Skrevet av Emne: Frode sitt CJ7 prosjekt  (Lest 135194 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #360 på: Ti., 8,Juli,2008,09,10 »
Se der ja Frode! Nå er du jo nesten ferdig.
Ser jo riktig så trivelig ut.

hvilken farge blir bilen?

Og for noen fantastiske omgivelser du bor i da!




Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #361 på: Ti., 8,Juli,2008,09,25 »
Sitat
Bilen blir høy. Fra bakken og opp til kanalbeskytter er det ca 80cm. Må ha stige...  :)

Hehe..jeg kommer heller ikke inn i garasjen min ::)   Lett at det blir litt høyde når en først er i gang :)



Jeg har kommet til at den går inn i garasjen med 1cm klaring dersom jeg tar av kalesja når jeg skal inn...
Blir veldig spennende å se...
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #362 på: Ti., 8,Juli,2008,09,29 »
Se der ja Frode! Nå er du jo nesten ferdig.
Ser jo riktig så trivelig ut.

hvilken farge blir bilen?

Og for noen fantastiske omgivelser du bor i da!


Nesten ferdig er nok en overvurdering.. Tipper det går mesteparten av denne vinteren også.

Bilen blir sort med sorte detaljer. Det er litt kjedelig at de fleste har det, men det er jo gjerne en grunn til det.

Når det er fint vær er her faktisk veldig fint, ja. :)

Her er link til litt lenger bak i garasjen, jeg tok noen bilder fra altanen i vinter..

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,847.240.html
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #363 på: Ti., 8,Juli,2008,16,11 »
Når balja er montert på ramma så er du nesten ferdig vel  ;)

Uansett, blir gøy å følge med! Du har den med til Gol neste år ja?

Flotte bilder. Og flott vinter!
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #364 på: Ti., 8,Juli,2008,16,23 »
Hehe.. Joda.. Men det er feil balje og den sitter bare løst oppå..

Kommer nok til Gol, ja...
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #365 på: On., 9,Juli,2008,20,34 »
Litt mer bilder.. Måtte bare prøve på panser, front og vindu. Hengte på en bredder også, men den er veldig skjev. Må skjære ut for kanalbeskytter. Det viser seg at jeg ikke må bygge på bredderne mer enn 1". Må finne meg et egnet materiale å skjære ut av.













« Siste redigering: On., 9,Juli,2008,20,38 av Frode »
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #366 på: On., 9,Juli,2008,22,12 »
I "gamle dager", før Xenon og Bushwacker brukte vi rågummi som vi skar med båndsag etter profilen på de originale utbyggerne.
Med lange bolter kunne en lage pene spacere mellom karosseri og utbyggere av dette. Blir samme prinsipp som jeg ser noen har brukt Jackofoam, bare mere permanent.

Hvor lett det er å få tak i rågummi som er bortimot 1" tjukk vet jeg ikke.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #367 på: To.,10,Juli,2008,09,35 »
Skal sjekke ut gummivarianten.
Hadde egentlig lyst til å lage "spacerne" i plast, dvs noe som ikke skiller seg for mye fra bredderne.

Bilen er forresten så høy at jeg lurer på om det er plass til 38", men da går den iallefall ikke inn i garasjen.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #368 på: To.,10,Juli,2008,09,41 »
Da har jeg fått en mail fra JMS shipping.
Tracking på websiden er på container, ikke båt.
Containeren som skulle dratt fra Usa 28.06 dro i følge mailen derfra 10.07 og er dermed 14 dager forsinket.
Han forventer at den er i norge 30.07
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #369 på: To.,10,Juli,2008,15,56 »
Hvis du likevel må bygge på bredderene så er det vel like greit å gjøre det med de originale 7'er bredderene. Det er mye penere med runde breddere bak på 7'er, de du har der ser jo ut som en forvokst elge-leppe.  ;D
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #370 på: To.,10,Juli,2008,17,14 »
Mulig.... Synes ikke YJ bredderne er så stygge, jeg..
Vi får se hva slags materiale jeg bygger ut med og om bredden på det har noe å si.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #371 på: To.,10,Juli,2008,20,36 »
Det var visst litt slemt sagt det der, og det var egentlig ikke meningen. Beklager! :) Det er vel en såkalt TJ-style bredder det der, og etter min mening så blir den seende veldig stor ut i forhold til frembredderen. Men det er jo ikke min sak. Divinycell (fåes i båtbutikker) med glassfiber utenpå tror jeg er et bra valg til å bygge ut breddere. Det blir hvertfall knallsterkt. Mener å huske at SteinK har gjort dette en gang.
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #372 på: To.,10,Juli,2008,21,54 »
Hehe.. Hver sin mening, ja. :)
Jeg har liggende noen helt nye 5" BestTop breddere som fulgte bilen. De er i CJ style.
Men skal jeg bruke de må jeg ha 3" spacere i stedenfor 1". Hadde egentlig lyst på minst mulig "spacer".
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #373 på: To.,10,Juli,2008,23,14 »
Har sett litt på det med breddere i kveld...
Jeg har svært mye luft i hjulhuset med 35". Det kan hende det vil være penere med CJ style breddere siden de følger mer den orginale hjulbuen. Alternativt må jeg ha meg et sett med 38", men med bredere dekk får jeg dårligere sving pga kontrollarmene framme.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #374 på: Ma.,28,Juli,2008,20,41 »
Skjer lite med bilen, for tiden.  Maler hus og bader. Fantastisk vær. Skrur litt på motoren innimellom.

Venter fortsatt på den store kassa med mye viktige deler.  ???

Ang fraktvalget mitt er jeg svært irritert, og mest på meg selv som ikke sjekket bedre.
Det viser seg at firmaet ikke er Norsk, bare registrert i Norge, og prisene de oppgir er da uten noen form for  Norsk Mva. Dette er sikkert logisk, men jeg tenkte ikke på det og gikk nesten utfra at firmaet fungerte som Jetcarrier. Uansett.. Når jeg legger Mva på fraktprisen og legger til gebyrene fra Transexpress for jobben på kaia i Oslo er fraktvalget jeg gjorde 20% dyrere enn Jetcarrier. Når varene tar minst en mnd lenger tid enn Jetcarrier (en kompis sendte varer samme uke) og jeg har hatt store problem med å få tak i firmaet både på telefon og mail, så ser jeg absolutt ingen grunn til at de skal ha 20% mer. Hadde jeg vist det jeg vet nå da frakten skulle bestilles hadde jeg kommet til å velge JetCarrier selv om de hadde vert opp mot 30% dyrere.....  At frakten har tatt en mnd lenger tid en beregnet ( og varen har jo ikke kommet til Norge enda) ødelegger alle mine muligheter til å bli ferdig med bilen og får den godkjent før snøen kommer...

Jeg får ta hele greia på kontoen for kunnskapsmangel...
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten