Monterte motoren i stativet i dag. Får ikke gjort så mye med den før Summit sender pakningssett i slutten av denne mnd. Uansett fint å få den i hus... Blokka ble veldig fin når etter vask. Sortfargen er veldig komplett og det er nesten ikke rust eller skader. Lurer derfor på om blokka bare skal få være som den er.
Har et lite håp om å få svartfarge på akslingen i kveld, og montere den på bilen torsdag..
Kan jeg få spørre om hvem som borra blokka & slipte veiva for deg. Og ca. hva det kom på ?
Har en 4.0 liter + en 4,2 liter fra '80, har plukket ned 4,2 og veiva må slipes. Rådene ser ok ut.
Har ikke åpnet 4.0'en enda, er derfor usikker på om den må borres / hones. Har jeg flaks, så holder det kanskje med ingenting.
Skal kjøpe nye stempler, ringer, lagre osv.
Planlegger egentlig bare å bygge den som den er, ser at noen da får tenningsbank, men jeg funderer på om det kan gå ved å bruke en miks av E85 og vanlig bensin ?
Skal også slipe litt forsiktig i 4.0 toppen, ikke mye, bare glatte litt hist & her.
Ellers så blir det innsug av den nye typen, 24 lb injektorer og en billig eksos header.
Har en AW4 til 4.0, har fått fatt i en np 231 som skal få utra-short SYE. Har også en frem-mellomaksel m/CV ledd som skal kortes å bli mellomaksel bak. Selv med AW4'em, så blir faktisk mellomakslen bakover 5-10 cm lengre enn i dag med 2,5 liter og manuell kasse.
Håpet er å få ut omtrent 160-175 hk på hjula.