Skrevet av Emne: Vindu som går tregt :/  (Lest 980 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Vindu som går tregt :/
« på: On., 5,Mai,2010,08,44 »
På min kjære 98 mod. XJ har vinduet forran på passasjersida begynt å gå så tregt i ramma sånn plutselig uten grunn... Det går nesten så fort og lett ned som det gjorde før, men når jeg kjører det opp igjen er det bare så vidt det går helt opp. Går veldig sakt og jeg hører tydelig at motoren strever med å kjøre det opp. Virker nesten som det klemmer ett eller annet sted?

Noen som har erfart og funnet ut av dette problemet?
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Vindu som går tregt :/
« Svar #1 på: On., 5,Mai,2010,09,47 »
Du må vel bare ta av dørpanelet og se om du ser noe som er smøringstørt eller om det er noen hindringer,f.eks at filten i føringene til glasset ligger riktig i sporet i døra.sjekk også at mekanismen inne i døra er smurt,skal jo gå lett og ledig,kan være bevegelige deler som vrir seg på grunn av for stor motstand.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget PederHL

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
    • www.traktormafia.com
Re: Vindu som går tregt :/
« Svar #2 på: To., 6,Mai,2010,08,57 »
På min kjære 98 mod. XJ har vinduet forran på passasjersida begynt å gå så tregt i ramma sånn plutselig uten grunn... Det går nesten så fort og lett ned som det gjorde før, men når jeg kjører det opp igjen er det bare så vidt det går helt opp. Går veldig sakt og jeg hører tydelig at motoren strever med å kjøre det opp. Virker nesten som det klemmer ett eller annet sted?

Noen som har erfart og funnet ut av dette problemet?

Akkuratt det samme har skjedd på min 97 mod. Hvis du finner ut av det må du gjerne fortelle hva som er problemet.
Peder Holm Løvstad

I garasjen:
Jeep Cherokee 97 mod - 2" OME, 32" AT