Skrevet av Emne: pakning under vindusramme  (Lest 1977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
pakning under vindusramme
« på: Sø.,24,April,2011,22,30 »
Hei!
Har kjøpt ny list/pakning under vindusramma, å har montert den. Men når jeg vipper opp vinduet så skræver pakningen på fremsiden av vinduet, både i overkant å underkant, rammen er oxo veldig hard å vippe tilbake til den posisjonen den skal skru fast. Er det kun for det pakningen er ny?
Noen med gode forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Utlogget 4Runner

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Re: pakning under vindusramme
« Svar #1 på: On.,27,April,2011,21,45 »
Har akkurat byttet min også til ny fra Quadratec. Min satt bra i overkant, men skrevet litt i underkant. Du har skrudd den nye fast?
Kan jo eventuelt kanskje få noen til å presse på den samtidig som du tar opp vinduet.
Min var også stram, men er vel pga. at den er ny samt at den må være såpass for å unngå lekkasjer under ruta der.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: pakning under vindusramme
« Svar #2 på: To.,28,April,2011,07,40 »
Men når jeg vipper opp vinduet så skræver pakningen på fremsiden av vinduet, både i overkant å underkant
Har erfart det samme. Tror jeg kommer til å lime min med sikaflex
Sitat
rammen er oxo veldig hard å vippe tilbake til den posisjonen den skal skru fast. Er det kun for det pakningen er ny?
Noen med gode forslag til hva jeg kan gjøre med det?
Hengslene er vel tørre og rustne av å ikke være brukt. Prøv å smøre de.
« Siste redigering: To.,28,April,2011,07,42 av Jeep »
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Re: pakning under vindusramme
« Svar #3 på: To.,28,April,2011,11,48 »
Som Tor sier - smør hengslene. Og glassmestere har sånn pakning på rull - litt som lakris - som ikke tørker. 3M har dette produktet. Selv brukte jeg fra 3M i 8mm i tillegg til den originale pakningen. Dette for i det hele tatt å gjøre det tett. Når jeg vippet ruta frem og tilbake og faktisk brukte denne funksjonen - så ble ikke pakningen tett.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Re: pakning under vindusramme
« Svar #4 på: To.,28,April,2011,23,40 »
har lakert bilen å hatt hengslene av. men det hjalp å justere de lengere opp. den skræver litt i bunnen, men tror det burte vere tett nå, ramma var ganske hard å sette i riktig posisjon.

har hørt at sika/trans 7 terer på lakk å rusta kommer fortere, så veit ikke om jeg tørr det

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Re: pakning under vindusramme
« Svar #5 på: Fr.,29,April,2011,07,28 »
Ikke glem at kørja di er galvanisert da. Så noe utpreget rustbombe er ikke YJ :-)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Re: pakning under vindusramme
« Svar #6 på: Fr.,29,April,2011,09,21 »
Jeg ble advart mot å bruke  sika/trans 7 da det teeret på lakken soom du sier. Jeg kjøpte også pakning på quadratec. Skudde den fast (ikke for hardt) og thats is. Den satt som et skudd på min ramme. Og bilen er helt tett  ;D
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: pakning under vindusramme
« Svar #7 på: Fr.,29,April,2011,10,08 »
Litt typisk med pakninken over frontruta mot hardtop til meg er at den lekker om jeg ikke sprayer på litt siliconspray først. Tenker der er at den ikke faller skikkelig på plass uten, og den er jo varig deformert etter år i klem, kansje er det nok på vindushengslingen under også?

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280