Skrevet av Emne: treig innslag av 4wd  (Lest 1464 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
treig innslag av 4wd
« på: On.,10,November,2010,21,49 »
hei, håper noen kan svare på detta.

når jeg kjører å setter i 4wd så tar det litt tid før den slår inn i 4wd. hva kan detta vere?
hva er den runde dingsen som sitter på forrakselen (høyre side av diff) den det går noen ledninger ned til?

Utlogget store indianer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 104
Re: treig innslag av 4wd
« Svar #1 på: To.,11,November,2010,13,47 »
på din bil er stikkakselen på høyre side delt. Den dingsen du snakker om er en vacuum skifter som drar en slags muffe over den delte delen av akselen sånn at den drar med seg hjulet. denne får vacuum fra transfer kassa di og dette er egentlig bare noe dritt ;D ;D ;D men siden den kommer etter en stund kan det kanskje være lekkasje i vacuumslangene eller at det går tregt inni akselen. skru den av å sjekk. men pass på å jekke opp hjulet på denne siden sånn at olja renner inn i klokka og du ikke mister allt på en smekk. kan jo være den trenger et oljeskift også 8)
Når du montere det på igjen er det bare å bruke paknings silikon.
Du får kjøpt dette nytt som et wire system og da vil det aldri kødde mere med deg  ;) ;)
92 YJ  4.0 HO. Laredo (aka. Svanhild). 4" Trailmaster. 33x12.5
56 Willys prosjekt (Til salgs)
JCN medlem nr 587

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: treig innslag av 4wd
« Svar #2 på: To.,11,November,2010,15,19 »
Men vakumm-opplegget fungerer greit nok for daglig bruk, såsant slangene er tette og det ikke er vann i mekanismen.   Den kan fryse , nemlig :(   Men bare når du virkelig trenger, det selvsagt.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Re: treig innslag av 4wd
« Svar #3 på: To.,11,November,2010,23,02 »
takk for bra svar, skal foresten skifte olje i diff forran og bak til helgen, så tar jeg kassa og transfer til neste helg.
paknings sikikon? hvor får du tak i det, biltema? hehe. jeg har silikon fett på spraybox funker det?

har oxo spørsmål om bak diff, når jeg kunn kjører med trekk på bakhjula på glatt føre (snø) spinner kunn det høyre hjulet, noe galt?

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: treig innslag av 4wd
« Svar #4 på: To.,11,November,2010,23,05 »
Biltema er bra.   Nei, det er på tube og ikke på spray.

Bakdiffen vil spinne på et hjul, hvis du ikke har diff.brems.  Helt normalt.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Re: treig innslag av 4wd
« Svar #5 på: To.,11,November,2010,23,36 »
ok takker:)