Hei!
Du kommer til å slite med følgende:
1. Motoren bruker en forgasser som er styrt av en elektronikkboks og noen sensorer og vakumslanger.
2 En konvertering til en Weber frogasser 32/36 eller en 38/38, og en "Nutters bypass". Eventuellt "Holley Truck Avenger" forgasser og i siste instans et eller annet "trottle body fuel injection system".
www.4wd.com eller kwaters@4wd.com.
3. Kanskje du ønsker å bytte coil til en mer moderne type, feks en "Duraspark conversion/ DUI Screamin demon eller DUI HEI" - se 4wd.com.
4. Bytte til en ny 4,0L motor men da må du også modifisere ledningsnettet i bilen/ montere ECU fra ny motor. +++++++
5. Kjøp ny brukt 4,2l motor, nesten gratis? Se på 6=8. (
www.cliffordperformance.com )
Her snakker vi om torque og hp som en V8, men til en vekt og kostnad av en 6'er. Kombinert med et Stroker konsept blir dette mer enn heftig. (skift innerakslinger først!!!!!!!!! Og det til en kraftigere type! Skal du montere ARB/ Ox/ Auburn så må du sørge for å montere 30 spline akslinger! jeg angrer allerede på å ha montert 27 spline ARB samtidig som jeg byttet akslinger! ( $ 200, - så hadde jeg hatt 30 spline CrMo-akslinger med 30% ØKT STYRKE!)
6. Du har gjort en oppgrqadering av motor og drivverk/ utveksling. Flotte greier, men på grunn av at stikkakslingene dine ikke håndterte belastningene får du æren av å være passasjer på bergingsbilen som frakter din "trail-rig" hjem!
Har gjort noen erfaringer her, og vet om noen som har forebygget dårlige erfaringer for meg, - ta kontakt!
mvh
EivindBP