Skrevet av Emne: Motorbytte på tj..  (Lest 2645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Brooklyn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Motorbytte på tj..
« på: Ti.,11,Februar,2014,15,58 »
Har tenkt litt på evt motor bytte i tj.. Det er jo ikke racerbil akkurat..  Ikke at det må være det men litt mer dreiemoment hadde vært kult.. Tenkte om det var noen som har gjort noe ala..  Noe tips.. Hva kan byttes til..  Lexus v8??  Vw 2,5 tdi ???  Dette er som sagt bare lufting av tanker..  Noe andre med det ute der???

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: Motorbytte på tj..
« Svar #1 på: On.,12,Februar,2014,00,46 »
Dette hadde vel vært noe:

http://www.jeepsareus.com/p/JWTJ/157.html

passer kun fra 2000 mod

:D

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Motorbytte på tj..
« Svar #2 på: To.,13,Februar,2014,09,05 »
Det er bare å søke på forumet her.
"Stein-K" har skrevet om sitt v8 prosjekt (se "garasjen" hans). Den største utfordringen er nok desverre BT (staten vegvesen) ::)
Selv  jeg fra en 2.5l TJ motor til en 4.0l TJ motor. Problemet mitt er at BT har hengt seg opp i utslipskravene anno 2000 i og med at den "nye" motoren en 1997 motor og bilen er førstegangsregistret i 2000.
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Brooklyn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: Motorbytte på tj..
« Svar #3 på: To.,13,Februar,2014,19,33 »
Hvor mye jobb ved bytte til 4.0 ho motor da???  Hva må til?

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Motorbytte på tj..
« Svar #4 på: Fr.,14,Februar,2014,14,59 »
Jeg kjøpte en komplett 4.0l TJ motor med gir og all elekronikk/ ledningsnett av en kar som skulle bytte til en nyere motor.

Det er en del elektronikk som må snakke sammen på en injektion motor.

For min del valgte jeg å bytte ut alt av ledningsnett og komponenter.
Muligens at  dette ikke er helt nødvendig men alle komponentene må jo "snakke samme språk".

Det vil si at at selv instriument panelet (speedometer / turteller) fra en 2.5 liter ikke vil fungere sammen med en 4.0l motor fordi de ikke "snakker helt samme språk"


For min del er den største jobben å;
flytte motor festene(kappe bort og sveise på de brukte) (jeg fikk ikke tak i venstre feste)
Bytte alt av ledningsnett inni dasjbordet.

Her har du en link...
http://www.jeepforum.com/forum/f9/2-5-4-0-swap-underway-576008/
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)