Plutselig sluttet vifta i bilen å virke. Og det var serdeles praktisk nå som det bøtter ned med regn her i nord, og bilen dugger igjen for et godt ord hvis man setter seg inn i den... Til slutt måtte jeg hyre på meg, og gå ut og demontere vifta. Når jeg satte på direktestrøm og ristet på vifta, begynte den plutselig å virke igjen!
Midlertidig... Men da var det i allefall tydelig hva som var problemet, og jeg kjørte, uten vifte og med tilhørende ekstra motorstøy, til nærmeste hugger hvor det fantes ikke mindre enn 2 tilårskomne førstegenerasjons XJ'er.
Mens jeg alt var i gang, og våt til skinnet, så brukte jeg tiden godt! Fant meg bl.a en nesten ny bakruteviskermotor, og baklukedempere som klarte å løfte luka helt opp! Pluss endel småting ekstra. Så var det hjem og montere! Selv om bl.a
www.4wd.com mente at jeg skulle ha en annen viftemotor opp til -87 enn denne, som var fra etter -88 så var eneste modifikasjonen ny plugg på ledningsnettet.
Og når jeg allerede var våt, så fikk jeg montert de "nye" baklukedemperne, og fikk festet batteriet med patentbånd i stedet for som det var, surret med streng...
Og sist men ikke minst, så fikk jeg koblet opp US park på bilen...
Selvsagt, med "EU-kontrollbryter" i motorrommet...
Så sitter jeg og forfatter bestilling på hevesett..................