Oppdatering:
Kan bekrefte at el-vifterele sitter under VENSTRE frontlykt på WJ 3.1. Som teerex mente. (Kanskje det er omvendt på de med høyreratt eller noe?) Fikk byttet dette i dag, og da gikk jo vifta som den skulle. (Det ble til at jeg kjørte på med varmeledende pasta under releet ned mot karosseri. Klart at dette releet trenger god kjøling.)
Byttet også viskoseclutch på hovedvifte. Men på første kjøretur var gasspedalrespons på motoren uvanlig dårlig, samt at AC ikke blåste kaldt. Kompressor clutcher ikke inn. Nå viser det seg etter en del eksperimenter at AC-clutchrelé ikke klapper til som det skal. (Jumper mellom relekontaktene, så clutcher kompressor inn, kjøling til tusen. Rele og sikringer ok, clutch ok. Styrespenning til releet kommer ikke, eller jording mangler.) El-vifte vil heller ikke gå mer, plutselig (etter diverse testing og feilsøking.) På et tidspunkt startet og stoppet el-vifta med av/påslag på A/C-knappen i dash (Laredo, dette) uten at kompressor samtidig clutchet inn. Styring av dette går via ECU? Hmm.
Har resatt ECU (frakoblet batteri). Har studert masse el-skjemaer og prøver å finne feil. Ser ut som styrespenninger til de aktuelle releene skal få jording fra ECU, som det kan ha blitt noe tull med (ikke at jeg skjønner hvorfor), men har mer å sjekke for å sirkle inn feilen. Var nedi til albuene alle fæle tranger steder underveis, så kan ha fått strekk på en dårlig ledning eller noe jeg ikke var obs på. Men huff, litt skuffet..."reparert i stykker" litt i dag... Blir mer fordypning i el-skjemaer og målinger, så får vi se...
Sjekket også en teipet skjøt på sensorledningen fra dyse nr 1 og kontakten der den er koblet videre. Denne sensoren skal være viktig for at ECU skal gi riktig dieselmengde. Dette så bra ut alt sammen, men jeg utelukker ikke at det kan være verdt å se etter problemer på dieseltilførselsiden.
Ikke kommet i gang med sjekk rundt turbo ennå.
Skjønner det ble en ekstra hobby å skaffe seg denne bilen, men "måtte bare"...