Hei,
Drev og forsket litt på dette i går kveld, mht at min 1999 3.1 ikke har noe særlig pepp med gassen i bånn i motbakker osv. Girer ikke ned helt som man skulle forvente heller, når man vil ha litt ordentlig aksellerasjon, motbakker/motorveipåkjøring o.l.
På et forum det var henvist til var det en som nevnte at det går en wire ned til girkassa fra gasswire-mekanikken oppe, og at denne wiren ned til girkassa kan ha en defekt returfjær som gir disse symptomene.
Dette sjekket jeg nå, ser jo hvordan dette skulle fungert mekanisk - og det må være tilfelle hos meg at returfjær er knekt eller rustet fast, med gasspådrag står denne wiren ned til girkassa bom stille (øvre ende) med "slakk" der den skulle fulgt med gasspådraget.
Noen som vet hvordan man best kommer til punktet der denne wiren kommer ned ved girkassa og hvordan dette returfjær-arrangementet sitter/fungerer? Går denne wirekoblingen bare til en sensor eller noe på girkassa?
Har ikke hatt bilen så mange ukene, er ikke lommekjent rundt på den og mangler manualer foreløpig...