Skrevet av Emne: Barfrosttreffet anno 2009! Anledningen for de veterane Jeeper er her igjen!  (Lest 28521 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Oppdatert! Barfrosttreffet anno 2009!
« Svar #45 på: Fr.,11,September,2009,22,54 »
OPPDATERING!!!!!

Da er innholdet og programmet for treffet spikret og vi kan melde et tett opplegg med masse høydepunkter:

- Vi har fått låne hele bilde, film og bladarkivet etter Off Roaders Norway og presenterer bilder fra Stortrandum helt tilbake til 1979.

- Årets tur i terrenget går til toppen av Hurdal Skisenter hvor vi i følge med daglig leder skal ta oss opp traseen og nyte utsikten på toppen av trekket. Turen går på kryss og tvers oppover i anlegget. Ruta er trygg, men utfordrende og gir oss anledning til å loffe i 4 lav på ordentlig.

- Selvsagt skal vi også i år kåre en norgesmester i Carterforgasserkasting. Vi har to revansjesugne mestre fra tidligere år som har ligget i hardtrening.

- Det blir anledning til å bade i friskt skogsvann på åsen enten i mørket for de sjenerte eller på dagen for de mer ekshibisjonistiske.

- Lunchbufeen inntaes i år som tidligere på Torsetra hvor vi har opplevd at folk har vært mett i dager etter å ha fortært solid norsk bondekost.

- Frokost med egg og bacon stekt i spesialdesignet Jeep-stekepanne styrt av støperiassistent og villmarkskokk Roy Hovden fra heavy metal brigade på Hedemarken.

- Kanskje får vi eksklusivt besøk av The Black Stig som er den norske motpolen til the White Stig i Top Gear.

- Innlosjering i en ekte tømmerhuggerforlegning med langbord og fyr på peisen og veldig god plass.

- Mange mil med koselig kjøring i karavane på rolige grusveier på Totenåsen.


Og du tenker fremdeles å bli hjemme for det kan være litt hustrig så sent på høsten eller?
« Siste redigering: Fr.,11,September,2009,23,37 av Golden Eagle »
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Er forgasseren skaffet ??

Hvis ikke kan jeg ta med en GOOD OLE  Carter fra en YJ. Den er nok litt værre å hive ettersom den har sånn el justerbare dyser i bak kant. :-)

Er mønstret på hos Kaptein Per som fokke slask.

IGLA skal desverre ikke være med i år heller da hun har blitt kraftig angrepet av svine pest å trenger et nytt grisehjerte. Som en S-10 donerte bort i bytte mot å få gå til de evige jaktmarker.
Men IGLE mor kommer sterkt tilbake iløpet av vinteren.
Eieren av IGLA er mønstret på hos kaptein Per som styrmann.


« Siste redigering: Ti.,15,September,2009,09,55 av kjetil »
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Faan at alle de kule stillingene i skuta til Kaptein Per allerede er besatt da? Blir jeg tatt for gitt her eller - og at alle regner med jeg kommer uansett? Per er Kaptein, Grundtvann er Matros/fokkeslask, og Olav er Styrmann? Hva er det igjen til meg da?

Forslag til mulig offisersgrad mottas med takk :-) (Tambur og eller kloss- major teller IKKE)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Forslag til mulig offisersgrad mottas med takk :-) (Tambur og eller kloss- major teller IKKE)
Skjer A? Trodde ikke dette var trebåtfestivalen eller fenderseilaset eller hva nå disse maritime sjøslaga heter...
Men Ronny: 1.Fender er jo et alternativ eller ankermann  ;)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Er forgasseren skaffet ??

Hvis ikke kan jeg ta med en GOOD OLE  Carter fra en YJ. Den er nok litt værre å hive ettersom den har sånn el justerbare dyser i bak kant. :-)


Donering av forgasser er veldig velkomment ettersom vi i fjor faktisk var tomme for forgassere da førsteårets var redusert til en klump med aluminium.

Da kommer forgasseren fra Sørlandet i år.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Petter....her i Skjærgardspatruljen snakker vi kun maritime terminologier.....Fendere og dregg har vi dessuten.....
Og det er liksom ikke så jævlig kult å være 1. dreggkaster. Jada jeg får sikkert ansvaret for barskapet ombord (gud bedre) og jeg må sikkert stå for strippingen selv også. Men det hadde jo vært veldig fengende med en flott tittel og en en flott uniform verdig en kongolesisk sersjant. Vi vet hvor du er Petter :-)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
And do be careful with bånnstoffet !
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Selvpolerende Simon...selvpolerende......og i disse svine-tider så er det greit med 3-4 strøk med anti-pest. Da er man pazner-sikker mot ulomskheter....
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Kenneth

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
    • Hjemmeside
Hei

I will be there  ;D
Jeg tar ikke med hverken båt eller matroser men denne:


Av noen kjent som Colargol...........

Kenneth
www.jeepfabrikken.no
http://home.online.no/~leela/

79 CJ7 304 Golden Eagle
77 CJ5 304 Golden Eagle
42 Ford GPW
44 Ford MB frame only

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Vel...når dette bildet ble tatt så hadde du vel "vår" kaptein som LOS om bord. Så jeg vet ikke jeg - hvor lurt dette greiene er hehe.......Kjør alene du Kenneth :-)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Kenneth

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
    • Hjemmeside
hehe
Sitat
Vel...når dette bildet ble tatt så hadde du vel "vår" kaptein som LOS om bord

Det har du helt rett i Ronny. :) God tur til deg ?  :-\

Mulig jeg tar med en hjelpemann på vogna men han har ingen som helst maritime symptomer så det skal nok gå bra.

Kenneth
www.jeepfabrikken.no
http://home.online.no/~leela/

79 CJ7 304 Golden Eagle
77 CJ5 304 Golden Eagle
42 Ford GPW
44 Ford MB frame only

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Da er årets HOVEDSPONSOR i boks.

4 WHEEL DRIVE HARDWARE stiller med giveaways og 4 gavekort pålydende 50$ som premier til gode kunder fra Norge.

www.4wd.com

I fjor fikk vi stor goodwill hos en annen stor og seriøs leverandør av deler til klassisk Jeep, nemlig Willys Overland Motors.

www.willysoverland.com

Vi har gode sponsorer på plass, men enda tåles det flere.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
BERGENSERE?

I mai traff jeg noen karer fra Bergen på Birimarkedet.
Karene ønsket å ta en tur til Østlandet på høsten for å møte likesinnede i skogene på Totenåsen.
Er dere her inne og har fått med dere at det blir treff?
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Faan at alle de kule stillingene i skuta til Kaptein Per allerede er besatt da? Blir jeg tatt for gitt her eller - og at alle regner med jeg kommer uansett? Per er Kaptein, Grundtvann er Matros/fokkeslask, og Olav er Styrmann? Hva er det igjen til meg da?

Forslag til mulig offisersgrad mottas med takk :-) (Tambur og eller kloss- major teller IKKE)



Du har jo smører da. Det var han som hadde ansvar foralle greasenipplene å alle smøre punktene. Eller du kan være  stuert, så har du ansvaret for mat å drikke ;D
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Vel nå har jo det vist seg gang på gang at DU er stuert Kjetil. Spiser bare av lasset jeg. Men det med smører er en kinky tittel som jeg kan leve med......smørepunkter og nipler er jo absolutt ikke å forakte....og helt i tråd med i henhold til......
eller no....
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW