Skrevet av Emne: 10% mer hestekrefter for 89,- Knalltilbud på tuning modul!  (Lest 2092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: 10% mer hestekrefter for 89,- Knalltilbud på tuning modul!
« Svar #1 på: Ti.,18,Desember,2007,21,03 »
Da har jeg bestilt 5 stk av denne. 4x10% = 50%
ca 200 hk *50% = 300. Skal bli deilig med litt ekstra krefter igjen. 8)
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: 10% mer hestekrefter for 89,- Knalltilbud på tuning modul!
« Svar #2 på: On.,19,Desember,2007,00,44 »
Hmmmm,
"modulen" ligner mistenkelig på en effektmotstand.
Om det er tilfelle, koster noe slikt  8-10 NOK på ELFA....

Bestandig interessant å finne ut hva en "modul" med kun to ben kan finne på...

Om det er tilfelle del to: Kan noen fortelle hvorfor en evt ville "screw up" IAT sensor/ luftinntak temp sensor?
Medlem 005

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: 10% mer hestekrefter for 89,- Knalltilbud på tuning modul!
« Svar #3 på: On.,19,Desember,2007,07,56 »
Denne settnigen fikk meg til å bestille 5 stykk slik som Tomas

Vet ikke om de skal monteres etterhverandre eller ved siden av hverandre LOL 

   


Ingen økning i drivstoff (faktisk noe minskning) ???

Dokumentert er det også  ;)

I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: 10% mer hestekrefter for 89,- Knalltilbud på tuning modul!
« Svar #4 på: On.,19,Desember,2007,08,40 »
Innmari serriøs Skraphandel & Co. tilbyr i dag til deg (min venn)...

Hmmmm,
"modulen" ligner mistenkelig på en effektmotstand.
Om det er tilfelle, koster noe slikt  8-10 NOK på ELFA....

Bestandig interessant å finne ut hva en "modul" med kun to ben kan finne på...

Om det er tilfelle del to: Kan noen fortelle hvorfor en evt ville "screw up" IAT sensor/ luftinntak temp sensor?

Jeg tror du har helt rett, at dette er en effektmotstand. Den er garantert billigere andre steder. Etter bildet å dømme (litt knapp dokumentasjon) blir "modulen" benyttet til å erstatte del(er) av bilens nettverk. Poenget er å få innsprøytningssystemet til å tro at innsugsluften alltid har lik temperatur. Dette påvirker igjen innsprøytningssystemet slik at bensinmengden som sprøytes inn mer eller mindre vil være konstant. Jeg vil tippe at f.eks. en XJ vil variere mellom "lean" og "rich"-alarmer til ECU som følge av å bruke en slik innretning. Jeg tror også XJ'ens ECU er litt avhengig av motorblokkens temperatur. ECU må f.eks. alltid lese varm motor for å unngå at ECU går i "Open loop", men holdes i "Closed loop" så lenge motoren er kald. Dette ville spart en del drivstoff ettersom Closed loop er normal, varm driftstilstand med blandingsforholdet luft/bensin = 14,7:1. I open loop mener jeg dette forholdet er ca. 4:1 pga. kald motor. Her er det altså noe å hente, kanskje spesielt i disse kalde vinterdager, men jeg kan ikke forstå at det vil være spesielt lurt og/eller praktisk å modifisere på dette. De som konstruerer motorstyringer og innsprøytningssystemer har mer enn et luringkurs på handelsskolen å fare med.

Ingen økning i drivstoff (faktisk noe minskning) ???

Dokumentert er det også  ;)

Det er jo alltid bra at saker og ting er dokumentert. Det er da litt trist at det ikke nevnes noe om hvilket testlaboratorie som har vært benyttet, evt. hvilke troverdige sannhetsvitner som kan bekrefte at dette produktet holder hva det loves og at det er helsefremmende for enhver bilmotor med innsprøytning.

Ellers at det er "Ingen økning i drivstoff ..." ?? -Da jeg kom til denne setningen i annonsen ble jeg litt satt ut. Øker ikke "modulen" drivstoffet? Eller? Overlates det til leseren (og potensielle kunder) å fantasere om hvilke herlige tilstander som kan oppnås i forbindelse med drivstoff dersom denne "modulen" kobles til motorstyringen?

Jeg er også itt usikker på hvordan fler "moduler" skal kobles for å oppnå +50% effektøkning, ja kanskje sågar +100% og mer for de som ikke nøyer segmed lite. Jeg vil tippe at de kanskje er like effektive der de befinner seg i dag, ikke i nærheten av min bil i det hele tatt.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741