Men hva skal du gjøre når du er ferdig
Jeg er imponert og innmari misunnelig på den Safari snorkel forundringspakken din, gleder meg til å se den montert
Er i grunn mer spent på hvilke hjul som skal på kjerra hvis du får solgt de "gamle"
Finnes det CAMO-folie ?Støtter den 8)
Finnes det CAMO-folie ?
Blir fint dette Stein, men hva når du får dratt noe fete greiner langs sia`?
Quanta Costa ?
Du skulle ha en svart grill på krafsaren.. ;)Enig med Pekka der, det hadde blitt tøft 8)
Kan jeg spørre hva en uniballs er
Du får holde oss informert om hvordan folien holder seg over tid, og etter et par turer i skauen!
Stein's valg av motor er (desverre) styrt av fru Halvorsen.
Dessverre så er det et faktum at allt morro er pålagt syke avgifter :-X
Kan hende du blir litt skuffa når du åpner pakka med 4,3-liter chevy 'v8' oppi.... ;D
Kan hende du blir litt skuffa når du åpner pakka med 4,3-liter chevy 'v8' oppi....
Jag er litt avundsjuk på dej !
Er Warm bakfangeren din klargjort for Tire Carrier?
Den er for sped selv for 33" og 36" ville knela den på et blunk.
Er den ? Da har sikkert min knela nå, tror du ikke ?
Det har den jo og da.... Du må jo løfte den 3cm opp for å få den i låsehakket sitt!
På den "gamle" fangeren med hjul holder stod det opp til 33". Vet ingenting om en evnt ny en...
Simon, det kan godt hende at det bare er polyforingen i huset på swing awayen som er utslitt, og at ved å bytte denne så vil den bli bedre igjen (rettere).
Har vel aldri hørt om noen som har knekt av eller vraka Warn sin Tire Carrier / Swing away, men jeg synes den ser slaskete ut når den lukkes opp, noe du må gjøre for å få opp bakluka. Den jeg har laget er glidehengslet på bakdøra, så når du åpner bakdøra, følger holderen med. Og i tillegg, så står den som en påle med full vekt på. Det finnes mange forskjellige reservehjulsholdere, men de fleste er anbefalt opptil 33". Dog er det en del som tåler større enn det også.
:'( Blåmandag...
Fikk ordre bekreftelse fra Novak Adapters ( etter bare noen uker... ::) ) Og der er adapteret i back order med en antatt leverings tid 4-6 uker !!!
Er det mulig ?!?! Får vel ta en titt på Advance Adapter sitt sett da og høre om de kan levere. Slitsomt, UTROLIG slitsomt!!
med inngravert navn :o :o Snobbete?? Neida....... ::)Neida, harry! ;)
Sitat fra: Stein-K på 14-03-2007, 17:30:07
med inngravert navn Snobbete?? Neida.......
Neida, harry!
når man kan kjøpe en komplett ny en for 550,- ???Det var veldig rimelig. Hvor da, om det er lov å spørre?
Det var veldig rimelig. Hvor da, om det er lov å spørre?
Var innom Bg Nor for å samle sammen litt sponsorstøtte til Evjemoen treffet på fredagen. Det ble litt dyrt.....
Jeg rakk å sette bilen tilbake i veimodus, kjøre ned på Shell`en og kjøpe pølse i brød før Jan Erik hadde grisa seg ned når han tredde på stagene sine igjen
Er de lette å ta på/av når man skal kjøre i terrenget?
SitatEr de lette å ta på/av når man skal kjøre i terrenget?
Kan vel si det ja! Men må jo ut av bilen for å vri om "rattet" da.... ;)
Til søndag er det Kongsberg treff og jeg har fortsatt ikke funnet ut hvorfor sperra bak ikke funker skikkelig. Får se om jeg ikke krabber en tur under og titter en gang til. Fatter ikke hvor lekasjen er hen. Men den kommer bakfra et sted. Såpevann er nok løsningen?!?
Sperrer er for pyser
Men var det nippelen du fikk ordna hos TESS som gikk åt helvete? Eller er det et annet sted det lekker?
Tja, er du skap-pyse du da...? Siden du drømmer om å ha det ;D ;D
Hardtoppen kan renses og vaskes, den ser hel ut uten at jeg har tatt den ned fra hylla og nøye inspisert den da....
Men selvom det har kommet nye regler i år, så har det jo til nå blitt montert mange warn kufangere på jeeper både med og uten vinsj. BGNor må vel ha hatt noen papirer på dette, ellers burde de jo si ifra at den ikke éégentlig er godkjent til bil.
SitatMen selvom det har kommet nye regler i år, så har det jo til nå blitt montert mange warn kufangere på jeeper både med og uten vinsj. BGNor må vel ha hatt noen papirer på dette, ellers burde de jo si ifra at den ikke éégentlig er godkjent til bil.
Tror du blander med Cobra lyktebøyler nå. Det har Bg Nor papirer på. Og noen ytterst få erstatnings fangere for ZJ og XJ ( 1 eller 2 typer )
Men tror ikke det skal bli det helt store problemet, men sabla irriterende at de ikke har kunnet skrive den inn i vognkortet før når den var godkjent!
Advance adapters har slått seg vrange på frakten av Atlas kassa, så nå sjekker jeg ut sTaK adapters (http://www.stak4x4.com/3speed.htm) istedet. Den er noe billigere, men jeg har ikke hørt noe spess om de. Hverken på godt eller vondt. Så får vi se om de klarer å ordne frakt til en penge som ikke rakner hele kjøpet.
Jeg har da bedt om med følgende innhold:
3.75:1, 2.05:1, og 1:1 giringer
TJ style gulv skifter, 3 spaker
Park brems på utgåend aksel bak
Så nå får vi se om nissen er snill iår ;D
Hvis det ikke haster allverden, kan du ikke sende den atlas'en med jetcarrier sjøfrakt ?
SitatHvis det ikke haster allverden, kan du ikke sende den atlas'en med jetcarrier sjøfrakt ?
Joda, og det her faktisk her moroa med Advance Adapters virkelig begynte.... Jeg spurte om de hadde fraktfritt i USA ( pleier å få det når jeg handler over et par tusen $ de andre stedene jeg har handlet ). Og da fikk jeg klar melding om dette var prisen de skulle ha for å gidde å sende det til meg i det hele tatt.
Jeg mener jeg stilte et helt greit ja/nei spørsmål uten å fornærme noen, men han tok det ille opp!
Hallois, var det du, Stein, som blinka på meg på Bærumsveien i dag, i CRV'n?
Kjøp STAK, det er bra saker. Snakka litt med gutta på SEMA... lite firma, men flinke folk. Sjekk pirate4x4.com for erfaringer med dem, har bare lest gode ting.. .men det er en stund siden jeg sjekka riktignok.
Hehe.. det er bra, Stein..
Jeg bestilte D44 bakaksling M/ skivebremser, ARB og 4.56 giring, samt ARB og giring til D30 front for en kompis(Egil) med TJ i dag. Larry tok $3200 for akslingen. Selv med frakt og mva får jeg det til å bli en del billigere enn å kjøpe brukt Ford 8.8 i Norge for så å overhale og montere ARB/giring i den og sveise nye braketter..
Her er et lite utdrag fra min samtale med Larry i kveld:
Larry Davis: you guys are high maintance
Frode Ryste: And spending money..
Larry Davis: yep
Larry Davis: i like it
Larry Davis: plus i like the fact that it is going to norway
Larry Davis: just takes so much time getting it all together
Frode Ryste: Yes.. Thats why we love you..
Han liker oss iallefall :)
Jeg bestilte D44 bakaksling M/ skivebremser, ARB og 4.56 giring,
:)
Da skal jeg få meg en ny venn: Larry!
håper ikke det ;)
Med International Priority kom den på over 40K..
SitatMed International Priority kom den på over 40K..
:o :o Da blir det sjøfrakt!!! Men jeg tror ikke prisen blir noe i nærheten av det! Min fraktleverandør snakket om at prisen ikke ville doble seg engang i og med at min første forespørsel lå nesten innenfor samme kategori. Og da er det fortsatt noen tusenlapper igjen før jeg bikker 10k....
Men jeg skulle få en bekreftelse på dette idag. Skal sende Larry en mail og høre om det er for sent for bilde... ;D
Men jeg ville sjekket det litt nøyere, ikke pga. pris, men pga leveringstid.
Min fraktleverandør ...
hmm jeg har ikke de stagene på procomp 4 settet mitt, burde jeg det med tanke på godkjenning eller er det valgfritt monterings sett?
hmm jeg har ikke de stagene på procomp 4 settet mitt, burde jeg det med tanke på godkjenning eller er det valgfritt monterings sett?
Har montert justerbart fra Teraflex ja.
Vancho (http://www.vancopbs.com/product_p/dkj1000.htm) leverer disse. Tror Herman har kjøpt og montert dette på sin XJ.....?
KristianT har montert de på sin TJ og de virker veldig bra.... :)Jepp! En meget god investering. 8)
Han har ikke fått tak i LT1 intake ombyggingen og heller ikke det nye løpehjulsettet fra March Performance. Begge disse delene må på plass før åttern monteres, evnt må motoren ut igjen for ombygging. Det blir litt for tungvint!!! Løpehjulene kan hende at kommer medio januar ( = begynnelsen av februar... ) mens LT1 intaket ikke lenger produseres av noen han fikk tak i eller kjente til................
Jeg må evnt få tak i et LT1 intak fra -94 modellen for så å sende og hente i Kristinehamn i Sverige ( eneste jeg har funnet som kan gjøre jobben til dobbel pris iforhold til Usa alternativet ). Men jeg finner ikke noen av disse utgavene uten å kjøpe hele motoren / ny fra leverandør.
Det er nok det ja, Per..
Grunnen til at Opti`n MÅ byttes er rett og slett fordi de gjorde den kun sprutsikker. Den sitter fortsatt som nederste forerste del på motoren og tåler ikke vann. Første utgaven tålte ikke regn på asfalten før den fusket. Gen II tåler noe sprut, men overhodet ikke at det kommer vann høyere enn navet på bilen ( og jeg trives mye dypere enn det !!! )
Men ja, det er snakk om en slik ombygging!
Enn så lenge, så går gangen sin med ombyggingen. Ihvertsetfall, så får jeg ta ut motoren til sommeren, men det er ikke førstevalget!!!
Det bare blendes av når fordeleren flyttes.
Mange nasjonale bestemmelser vil derfor forsvinne fra 29. april 2009. Det vil også være slik
at alle krav skal dokumenteres. Særlig ved enkeltgodkjenning vil det innebære en langt mer
omfattende prosess enn i dag. Ny versjon av motorvognregisteret vil gjøre det lettere å
registrere inn de opplysninger som innhentes og disse er utgangspunkt for det
godkjenningsdokument som skal utstedes (se artikkel 24 nr 5).
Hello Justin,
I would like to order the convertion kit for my TJ. I will provide the Beezel for you to custom.
I would like also a gearshift indicator in my new display. Also remember that it must be in metric system with KM/T, BAR ( oilpressure ) and CELCIUS.
Regards
Stein kristiansen
De ville i utgangspunktet ikke løse det, men noen eposter frem og tilbake, så kunne jg få lov å sende den i retur for ombygging....
Forøvrig er de heite felgene med monstergummien innlånt fra Jan Erik. Bilen ble skikkelig fet med de valsene..... :P
Larry sier at stroppene du løftet ut motoren med ikke er godkjent..
SitatHello Justin,
I would like to order the convertion kit for my TJ. I will provide the Beezel for you to custom.
I would like also a gearshift indicator in my new display. Also remember that it must be in metric system with KM/T, BAR ( oilpressure ) and CELCIUS.
Regards
Stein kristiansen
Jeg skjønner ikke helt hvordan han ikke klarte å oppfatte bestillingen riktig....?
Overnatting og aktiviteter resten av perioden han er her må også ordnes..
Vi kommer ett par karer fra Odalen
og Nes til E.B i kveld. Skal spionere litt
på prosjektet ditt.
Nye Lokar girshift er montert ( denne ser ut til å bli fryktelig lang, men den justeringen får jeg ta senere.
Jeg har en god baufil, si ifra hvis du trenger ;D
Så den ble en smule høy ja.....
Hallå Stein, hvordan går det? Ble dere noe klokere av de skjemaene jeg sendte deg?
Vil du ikke bruke mine superkule dekk? Bittelitt skuffa nå ass
Har du regna noe på den nye utvekslinga og
Gratulere Stein, du skal få et diskre 16V merke av meg (fra Golf)
hvor happy er du nå på en skala 1 til 62?
Jeg må få tak i en ny ekspansjonstank som er liggende, høy og tynn, evnt kvadratisk og ikke så høy. Den orginale satt på siden av radiatoren, men det er ikke plass til denne lenger ( Pr idag er den orginale stripset fast, men ingen god permanent løsning ...).
Har surfet rundt på diverse kjente og kjære steder, men finner ingenting. De kan nok ha det, men ligger ikke på nettet. Fant noen over dammen som lager på bestilling, men det har jeg ikke tid til!
Det skal være en "ikke" trykk tank utgave. Noen som har tips om hvor man kan finne dette ?
Har i det senere mere og mere tenkt tanken på 4L, for å gjøre det litt enklere dog!
:'( :'(:-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :'( :'(
En sørgelig og sannsyneligvis dyr dag..... Oljetrykket forsvant og motoren startet med lyder ingen eier synes er noe spesielt morsomme :-[
Bilen blei tauet hjem, og nå venter det vel en full disseksjon av motoren.......F@£N i h@lv#te !!!!!!!!!!!!!
Doktoren svarer ikke på telefon eller sms. Lommeboka er relativt tom og utsiktene er heller dårlig....
Noen forslag på hvorfor oljetrykket bare forsvant og ikke kommer tilbake? Var litt lite olje på motoren, men det var nok til at det lå rundt minimum på peilepinnen... Det høres forøvrig ut som om det bare er en sylinder som har trøbbel. Hvor sitter oljepumpa på en LT1 ? Kan den ha ryki?
Nå har hele bunnen vært av motoren og allt som kan inspiseres er inspisert. I bunnpanna fant jeg litt bitte- bitte små korn og 3 ca 10mm "splinter" som jeg antar ikke burde ha vært der, men tilhørt bevegelige deler oppover i systemet et sted.
Så da er det bare å starte full nedplukking og overhale den driten en gang til ( ca 8000km siden den ble overhalt av forrige eier.... ) Det lukter vel litt at dette ikke ble gjort skikkelig....
Nei, Tok bare fra bunn...Akselen til pumpa var hel og den spyttet ut olje som bare rakkeren når jeg testet den. Men hvor blir det av oljen hvis jeg ikke har trykk da...? Den bruker ikke og lekker ikke....??????????????????
Var hvor blir det av oljetrykket jeg mente... Olja er jo i motoren! Dog bruker motoren litt, mem veldig lite!
Neppe. En brukt motor er et risikoobjekt uansett. Enhver nyoverhalt motor KAN skjære seg hvis ulykka er ute.
Røret fra inntaket og opp til pumpa, er det sveiset fast til pumpa med et par punktsveiser ?
Det er velkjent at det røret kan løsne litt...
Er det hull i det røret, OVER det normale nivået på olja i bunnpanna ?
SitatRøret fra inntaket og opp til pumpa, er det sveiset fast til pumpa med et par punktsveiser ?
Det er velkjent at det røret kan løsne litt...
Er det hull i det røret, OVER det normale nivået på olja i bunnpanna ?
Røret fra pumpa og ned til sila var som den skulle. Demonterte pumpa og akselen. Satte den i bøtta med spillolja og freste rundt akslingen. Olja spruta opp av riktig hull i pumpa. Så den virker som lever. Dog, så skal den jo gå relativt mye fortere enn jeg klarte for hånd, men den virket og kjentes tight ut!!!
Det er korrekt!
Men jeg tok akselen ut fra pumpa og dyttet den opp i toppen. Vridde litt på den slik at den gikk i låse hakket sitt og da klarte jeg ikke å vri mere på den. Antar da at det ikke er ryki noe i den enden med veiva eller kammen eller hvor i svarte den sittr mot....
;D ;D
Gode nyheter fra EB!! Det er drevet som sitter inni en plasthylse på toppen av akslingen til oljepumpa som er gåen. Og det ser ut som om det har godt veldig bra med resten av motoren!! Det eneste lille problemet er at denne dele ikke finnes som ettermarkeds del og Chervrolet har ikke delen på lager. Den må lages først... Og en slik "KJEMPE" bestilling blir ikke prioritert. Har forespurt flere steder og ingen har denne delen tilgjengelig :P
Har sjekket med de høggerne jeg kjenner til i Norge og ingen av dem har den motoren liggende heller....
Så hva F@#N gjør en da....?
Så hva F@#N gjør en da....?
Og du er sikker på at ikke f.eks. morosso lager en erstattningsdel ?
Jeg fant flere "oil pump drive shaft" til chevy som de påstår kan brukes i LT motor'n. Og som muligens ikke behøvde den plastikkdingsen (?)
Hmmm, og hvorfor har det drevet gått ? Er det byttet til en annen kam, som ikke er kompatibel med det drevet ?
Jeg erindrer noe om ståldrev / jerndrev og div. materialer i kammer...
Jeg hadde tatt en prat med Ole Graversen hos Bergheim på Ensjø, han kan og vet mye.
SitatOg du er sikker på at ikke f.eks. morosso lager en erstattningsdel ?
Jeg fant flere "oil pump drive shaft" til chevy som de påstår kan brukes i LT motor'n. Og som muligens ikke behøvde den plastikkdingsen (?)
Hmmm, og hvorfor har det drevet gått ? Er det byttet til en annen kam, som ikke er kompatibel med det drevet ?
Jeg erindrer noe om ståldrev / jerndrev og div. materialer i kammer...
Bilen har kun orginale deler, så hvorfor denne har ryki vet jeg ikke. Det er ikke et kjent problem ifølge de jeg har snakket med....
Drevet ser nesten likt ut men er ikke kompatiblet mellom 350 og min 265 motor.....SitatJeg hadde tatt en prat med Ole Graversen hos Bergheim på Ensjø, han kan og vet mye.
NR ??
NR ??
Jøss. Så Rikard tippet rett, at det var et lager/drev som hadde blitt knust. GOOD NEWS :D
;D ;D
Gode nyheter fra EB!! Det er drevet som sitter inni en plasthylse på toppen av akslingen til oljepumpa som er gåen. Og det ser ut som om det har godt veldig bra med resten av motoren!! Det eneste lille problemet er at denne dele ikke finnes som ettermarkeds del og Chervrolet har ikke delen på lager. Den må lages først... Og en slik "KJEMPE" bestilling blir ikke prioritert. Har forespurt flere steder og ingen har denne delen tilgjengelig :P
Har sjekket med de høggerne jeg kjenner til i Norge og ingen av dem har den motoren liggende heller....
Så hva F@#N gjør en da....?
Oil pump drive shaft går omhverandre på samtlige LT1 motorer. Det er den plastikkdriten og drevet som er spesielt for 265cid`en. Alle andre LT1 motorer bruker samme plastikkdelene og drevet. Men de to er litt forskjellige....
Uansett. EB er igang med å pønske ut ombyggingen og flyttingen av fordeleren slik at jeg kan vade litt dypere igjen ;-)
På LS/LT forumet, så var det noen som nevnte at det var noen som hadde lagd dette drevet. Men jeg er vel tvilende til at det er til din motor, er vel heller til alle de andre tipper jeg.
Hvis du skal forske mer på det, så kan du jo google litt på div. ls/lt forum.
Tenningen trenger du ikke flytte, det vil koste deg mye mere enn det smaker, fordi lT-1 er nødt til å ha den optiske delen i fordeleren.For å vite når den skal sprøyte inn fuel til rett tid. Men du kan kjøpe et kit som gjør at du får 8 coiler å "nesten" fordelerløs"tenning. Men du er likevel nødt til å beholde fordeleren for signalet fra den optiske delen. (jeg har søkt å lett etter et oppgraderingskit til denne motoren siden jeg innstalerte denne i min Jeep i 1998.)
SitatTenningen trenger du ikke flytte, det vil koste deg mye mere enn det smaker, fordi lT-1 er nødt til å ha den optiske delen i fordeleren.For å vite når den skal sprøyte inn fuel til rett tid. Men du kan kjøpe et kit som gjør at du får 8 coiler å "nesten" fordelerløs"tenning. Men du er likevel nødt til å beholde fordeleren for signalet fra den optiske delen. (jeg har søkt å lett etter et oppgraderingskit til denne motoren siden jeg innstalerte denne i min Jeep i 1998.)
Da er det nok en liten forskjell på våres to motorer. Til min motor, så fikk man et sett til 570 USD som flyttet allt opp og i bakkant av motoren. De gamle hullene ble da 100% forseglet. Problemet er bare at det firmaet som lagde disse ikke eksisterer lengre......!!!
Så en tråd på KNA Telemark sin side på Pirate at Broom hadde laget en reportasje med bl.a din bil Stein.. Tøft!
Slenger inn en link til litt bilder fra kjøringen.
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=25849
Du får oppdatere oss når detta blir sendt på tv..
Rett før E6 så begynte vindusviskerne å gå. Hadde vel dytta borti spaken med kneet tenkte jeg og flytte på spaken frem og tilbake. Uansett hvilken posisjon jeg satte den i, så gikk den like fordømt. Stoppet i busslomma og skrudde av tenningen og fyra opp igjen. Da stod den still! Satte på kjørelysene og dermed starta viskerne opp igjen gitt :( Av med tenningen og blinket med fjernlysa. Da gikke de nok en æresrunde....
Larry betyr det samme for deg som Mohammed betyr for muslimene.... ;)
Jeg holder jo et moderat forbruk på Jeep og synes det er ok.
;D Juleaften ;D
Da har styresnekka og lyktene ramlet inn på jobben og venter på montering........ :-X
;D Juleaften ;D
Da har styresnekka og lyktene ramlet inn på jobben og venter på montering........ :-X
Og så var juleaften over....
Snekka slarker som ei gammal ei, og dekselet i front er løst, lekker olje og får ikke justert den... PSC ser med andre ord ikke ut til å være noen suveren kvalitet...........................
Satte bilen hos AT for å få de til å se på den samt noe annet småpjaks og de skjønner ikke hvordan snekka kan oppføre seg slik. Ei heller hva som er galt. De vil demontere og dissekere den for å se hva de kan finne ut av.
Veldig bra at snekka har levd i 5 måneder og ca 70 mil før den knela. Tegn på god kvalitet ;-(
hvorfor er det ikke mulig å være litt fleksibel,
Nei, ikke sjekket, men da skulle vel ikke starteren svivet heller ?? Er ikke verdensmester på bilelektro....Hei igjen, tenning og starter er to forskjellige kretser, så starten kan snu selv om du ikke får spenning til tenningen. Jeg har ikke verksted håndbok på TJ men du finner sikkert en hovedkontakt på rattstammen ett sted der du kan måle kanskje noen andre her på forumet som har bok og kan dele denne. Men TJ har jo start sperre, eller har du koblet den bort? BTG her på forumet plundret med denne, mulig han har noe på tråden sin.
Omsider etternoen år uten skilter har den endelig fått nye skilt.
Hvite og fine, samt at vognkortet har fått en ny linje tilført. V8
Omsider etternoen år uten skilter har den endelig fått nye skilt.Gratulerer!
Hvite og fine, samt at vognkortet har fått en ny linje tilført. V8