Som forespurt over, hvor mye heving skal du ha 8", 10" eller mere? Eller skal du handle skjermer og panser fra AEV og kutte vekk allt av stål rundt bakhjulene?
Det blir også litt spennende å se 39,5X15 R17" på 17x8" felger..... Da snakker du Michelin bollemann bolledekk!
Dette blir ihvertfall den desidert største TJ`en i Norge med flere hestehoder foran nestemann. Og du kan dessverre glemme å få dette godkjent hos biltilsynet. Så da blir det mye demontering og remontering i forbindelse med EU kontroller og evnt hvis du blir stoppet i utekontroller.
Et annet godt tips er at du MÅ sandblåse og lakkere opp allt av fangere, speilfester, tanklokk osv FØR du monterer på bilen. Dette ruster som rakkeren etter en sesong !!
Allt det du har på lista her kan handles i Norge, men ikke til de prisene... Summen på varene du har listet er på drøyt 4000$, tommel finger regelen sier at du må gange USD med 10 for å estimere kostnaden med frakt og fortolling. Da koster dette lasset ca 40.000,- NOK. I tillegg må du bytte akslinger, ca 50.000,- NOK hvis du handler fra statene. Så må du ha SYE kit, ca 2.500,- ++, Hevesett, 35.000,- ++++ , Og en del mere småtteri.
Så sånn grovt satt opp, så er dette en ombygging til ca 130.000,- hvis du gjør all monteringen selv. Kjapt overslag på monteringen av alle bitene, så tipper jeg en dreven kar bruker mellom 50 og 80 timer, ganger timepris, som kommer i tillegg til delene.
Dette er ikke et sarkastisk forsøk på å totalt drepe en god drøm, men dette er en bil som ikke vil kunne brukes på norske veier med skilt ( de blir inndratt så fort noen gul-vester ser deg ).