Skrevet av Emne: Pkk uten TUV på hevesett  (Lest 4222 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Pkk uten TUV på hevesett
« på: Ti.,14,Januar,2014,16,42 »
Har vis begge de tidligere XJ ene mine fler ganger uten at heving er skrevet inn i vongnkortet og uten TUV, så jeg tok sjansen og leverte bilen med Teraflex bb 2,5" sett. Fikk tilbake bilen med alt ok ikke en feil..... Helt til han luringer av en mekaniker sier "Du den bilen din er hevet den, og det står ikke i vognkortet, så du må få det godkjent hos BT" jeg si at det ikke er TUV papirer på det og at jeg kan ta det av og vise den for han igjen. Beklager men kontrollen er sendt til BT så du må uansett vise bilen hos de.... Så nå har jeg tre alternativer 1 prøve og vise den? 2 Skur av sette? Eller 3 Kjøpe Sett med Tuv og få bilen godkjent med det?

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Sv: Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #1 på: On.,15,Januar,2014,20,08 »
Alt 2 el 3!
Alt 1 går ikke bra...
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #2 på: On.,15,Januar,2014,21,25 »
Du viste bilen med hevesett, og fikk ingen feil på papiret? Så sier mekanikeren at du har hevesett, og må vise bilen hos BT? Har jeg forstått det riktig?

Hvis du ikke har noen feil i papiret, så er det jo heller ikke noe å vise. Også tull at du må til BT og vise bilen, holder med å ta av hevesettet og dra på etterkontroll hos verkstedet. Er vel kun ved 3-er feil du må vise bilen hos BT...

Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #3 på: On.,15,Januar,2014,22,03 »
ved hevesett/senkesett osv. og dette blir notert i pkk så MÅ bilen vises for trafikkstasjon. det kan ikke tas på etterkontroll.

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #4 på: On.,15,Januar,2014,22,49 »
Jeg fikk merknad på hevesett etter PKK, hadde budget boost. Da fjerna jeg det, og viste bilen som normalt på etterkontroll. Måtte ikke til BT for det. Det var i fjor. Mulig dette har endra seg emd de nye reglene fra 1. januar... I såfall trekker jeg tilbake uttalelsen :P
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #5 på: Fr.,17,Januar,2014,16,07 »
I utgangspunktet var det 0 feil helt til han bestemte seg for og føre på at hevesette ikke er skrevet inn i vognkortet. Så en 2 feil på punkt 9 som det står "forevisning for kontrollstasjon. På beskrivelse av feil står det 9.1 verdi 2 feil og på kommentar forevises for kontrollstasjon bilen er påmontert heve sett på fjæresteinene og dempere forran og bak.

På Pkk vedlegg til kontroll seddel som jeg fikk med står det på 2 feil feil/ mangel som skal rettes, og hvor utført retting skal kontrolleres av godkjent kontrollorgan (etterkontroll)

Så jeg er "litt" usikker, men sånn jeg leser det. Vil jeg ha bilen hevet må den til BT for godkjenning og innskrivinga v det i vognkortet.
Fikser jeg "feilen" og fjerner sette kan den vises til etterkontroll som en hvilket som helst annen 2 feil.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #6 på: Fr.,17,Januar,2014,16,42 »
Yup, et verksted godkjent for PKK er en godkjent kontrollenhet.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #7 på: Lø.,18,Januar,2014,12,29 »
I utgangspunktet var det 0 feil helt til han bestemte seg for og føre på at hevesette ikke er skrevet inn i vognkortet. Så en 2 feil på punkt 9 som det står "forevisning for kontrollstasjon. På beskrivelse av feil står det 9.1 verdi 2 feil og på kommentar forevises for kontrollstasjon bilen er påmontert heve sett på fjæresteinene og dempere forran og bak.

På Pkk vedlegg til kontroll seddel som jeg fikk med står det på 2 feil feil/ mangel som skal rettes, og hvor utført retting skal kontrolleres av godkjent kontrollorgan (etterkontroll)

Så jeg er "litt" usikker, men sånn jeg leser det. Vil jeg ha bilen hevet må den til BT for godkjenning og innskrivinga v det i vognkortet.
Fikser jeg "feilen" og fjerner sette kan den vises til etterkontroll som en hvilket som helst annen 2 feil.

Helvetes autokorekt, men dere skjønner sikkert at jeg ikke har montert fjæresteiner inder bilen;)

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Pkk uten TUV på hevesett
« Svar #8 på: Ti., 6,Mai,2014,17,25 »
Da er 2" trailmaster fjører og trailmaster combar dempere monter i helga og jeg må si dette var som og få ny bil. Meget behagelig og kjøre og den krenker nesten ikke i forhold til før.

Bare en 4 hjulakontroll så er det BT neste for godkjenning.