Hei, ja kjipt med A6'n. Forbanna "Gjenstridige" som ikke vil påta seg ansvaret. Men jeg ser at det kan være tvils tilfellet, i og med at slaget mot tannstangstyringen kan jo i følge "Gjenstridige" ha skjedd i forkant eller etterkant av påkjørselen.
Petter: Jeg har allerede bestilt deler fra 4WD, bl.a shackler så det ordner seg. Men fytti rakkern for en fraktpris UPS opererer med. Jeg bestilte kun smådeler og 4WD mener at forsendelsen min veier 122kG (270 pounds) og charger meg $1251 for frakten. Jeg kan egentlig ikke fatte at det skal veie så mye, men uansett Frode tipset meg om jetcarrier så jeg skal ta kontakt med de i dag og høre hva det vil koste med dem. Nå det gjelder fjærer vil jeg uansett ha TÜV papirer på så jeg venter litt med å heve bilen. Det er ikke så mye jobb å demontere og remontere fjærene så det tar jeg neste vinter. Ellers takk for tilbudet.
Frode:
Takk til deg også, men delene er allerede på vei inn i bilen. Slik at avbestilling nå er for sent. Men jeg er veldig intr. i deleprisen slik at jeg kan få sjekket at verkstedet ikke godter seg på min bekostning. Sender deg reg.nr på PM.
Jeg har også fått reklamasjon på den første servopumpa de satt inn i bilen dvs, dersom jeg tar bilen og setter den på ett annet verksted så vil jeg måtte betale på nytt for en servopumpe. For hele historien er slik:
Jeg fikk som sagt bulken i bilen min, dagen etter skulle jeg opp til Brummendal for å hente første lass av Jeep'n min. På vei nedover hørte jeg en rar lyd fra motor rommet. Men jeg kunne ikke se noe rart så jeg fortsatt turen nedover. Jeg fikk jo panikk med tanke på å sette igjen tilhengeren full av Jeep deler på E6 dersom bilen min hadde havarert på vei nedover.
Jeg kom meg omsider hjem, men i det jeg stopper opp i veien forran garasjen og skal rygge på plass hengern begynner det å ryke fra motorrommet. Da ser jeg at servpumpa har gått til dundas.
Jeg kontakter mitt kjære vennlige hjelpsomme forsikringselskap og de får hentet bilen og kjørt den til NAF. Jeg påpeker at det er følgefeil for gårsdagens påkjørsel, men NAF nekter på dette og tilbyr seg å kjøre bilen min til nærmeste audi verksted.
På Verkstedet skifter de servopumpa og bilen er igjen fin i èn dag. Jeg tar da dagen derpå og reiser opp igjen til Brummendal for å hente resten av Jeep'n. På vei nedover kommer den samme lyden som sist. Denne gangen så ryker den ikke, men den er godt på vei, jeg rekker i hvert fall å få den på verksted før pumpa kapitulerer. På verksted finner de da ut at ett lager i tannstangstyringen min har gått at skogen, de mener at dette er slitefeil og ikke som følge av påkjørselen. De tilbyr seg da å skifte hele skiten, og sier at jeg skal slippe å betale for en ny servopumpe.
Så dersom jeg tar ut bilen og setter den inn hos ett annet verksted så må jeg betale for pumpen, og i og med at de er i gang med bilen min (håper å få den i morgen) så syns jeg det er greit at jeg kun har ett verksted å forholde meg til dersom det skulle oppstå noe mer med styringen den nærmeste tiden.
Så slik er det med den historien, kjip men sann. Faktisk ikke nok med det, mens bilen sto på verksted ble det også innbrudd i den, de knuste ruta og rappa batteriet mitt. Syke greier.
Så tilbake til Jeep'n min.
Jeg vil uansett få en fin Jeep selv om jeg ikke velger å heve samt kjøpe 33" hjul i første omgang. Jeg får trøste meg med at det finnes ikke så mange orginale Jeep'r igjen, så det er jo litt morsomt å kun være en av de får der :-) .
Jørn