Skrevet av Emne: Ruskete gange 4.2L  (Lest 1384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Lycke

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Ruskete gange 4.2L
« på: Ma.,23,Mai,2011,10,48 »
Satt inn ny forgasser i YJen min i fjor høst. Bilen har aldri gått så bra så lenge jeg har hatt den, men for en uke siden ga det seg.

Ved kaldstart har motoren problemer med å gå., den "harker" konstant og eksosen tilsier at den bruker MYE bensin. Jeg ville tro at det bare var å tune opp gasseren, men når motoren blir varm går den som den skal. Har store problemer med å få motoren til å gå i gear, og det skaper litt problemer...

Hva kan skyldes at den er så elendig ved kaldstart, men allikevel går bra når den er varm?

Det er ikke kondens, det har jeg eliminert med kondensfjerner. Sjekket for falsk luft med startgass, det ga ingen resultater. Trenger gode råd!

Utlogget Stian Olsen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Re: Ruskete gange 4.2L
« Svar #1 på: Ma.,23,Mai,2011,20,08 »
Hei,samme greiene her...bytta til weber 38/38,men regner med at du heller ikke har choke eller forvarmer slange fra manifold lenger etter gasserbytte så det ligger nok mye der..,jeg kjøpte motorvarmer og løste mye med det,forbruket gikk ned med ca 0,5 liter på mila....

Utlogget Lycke

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: Ruskete gange 4.2L
« Svar #2 på: Ma.,23,Mai,2011,23,13 »
Takk for tipset!

Er det Defa WarmUp som er tingen? Jeg har prøvd å få tak i et varmeelement til å skru inn i motorblokka, men uten hell..

Utlogget Stian Olsen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Re: Ruskete gange 4.2L
« Svar #3 på: Ti.,24,Mai,2011,21,29 »
Det er nok ikke noe blokkvarmer å oppdrive til den motoren...men jeg fikk tak i en veldig fin slangevarmer hos Olsen bil elektro på Tynset.Veldig enkel å montere,bare å kutte slangen inn til varmeregisteret i kupeen og skru fast elementet men medfølgende slangeklemmer.Dette elementet sirkulerer varmtvannet rundt i hele motoren og er termostatstyrt og kosta vel ca 1600 kr mener jeg å huske :)