Skrevet av Emne: Hei:) 4,2L motorproblemer  (Lest 1369 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stian Olsen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Hei:) 4,2L motorproblemer
« på: Sø.,10,Mai,2009,20,59 »
Jeg har en Wrangler 88 med 4,2 rekkesekser.
Har hatt problemer med at det stanser i tide og utide.Tenningen blir bare kuttet.
Jeg bytta coil men det hjalp ikke.Spenningen over coilen ligger på ca 6 volt???er dette riktig?
Plussiden på coil ligger på 12 volt mens jordingen som går via tenningsmodulen ligger på 6 volt.er modulen ødelagt?
« Siste redigering: Sø.,10,Mai,2009,21,35 av sten_morten »

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Hei:) 4,2L motorproblemer
« Svar #1 på: Ma.,11,Mai,2009,01,33 »
"Tenningsmudul-boks" som du finner under spylertank kan være synderen. Mitt svar på denne gjettekonkuransen er den.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Stian Olsen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Hei:) 4,2L motorproblemer
« Svar #2 på: Ma.,11,Mai,2009,01,38 »
Takk for svar,noen som vet om det er CPS på denne forgasserbilen,evnt om det er den som laager trøbbel?

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Hei:) 4,2L motorproblemer
« Svar #3 på: Ma.,11,Mai,2009,03,05 »
Hei. Jeg har akkurat samme bil med samme motor. Har hatt litt problemer likt som deg, men etter å bytte tenningskabler, plugger, samt å bytte til Weber forgasser har det blitt ufattelig mye bedre. Mao, forgasseren kan også få bilen til å stoppe. Når det brukes vakum kan det hende den stopper lettere, f.eks. når du bremser i lyskryss o.l.
Søk på google på Weber 4.2 YJ og "Nutter Bypass", så er du på riktig vei.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Stian Olsen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Trur jeg fant ut av problemet:)
« Svar #4 på: Ma.,11,Mai,2009,23,46 »
Jeg dro til Aarnes i dag og kjøpte ny tenningsmodul til 4,2 litern..750 kr+moms er helt overkommelig.
Etter at jeg satt den i har den ihvertfall gått fint i dag uten tenningskutt.
Nå er det bare litt ujevn gange på tomgang,og dette regner jeg med er gasseren.Får vel gjøre noe med denne en dag og:)

Utlogget Sverre

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 373
    • Sverres garasje
Sv: Trur jeg fant ut av problemet:)
« Svar #5 på: Ti.,12,Mai,2009,08,35 »
Antar det er denne tråden du sikter til http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,4414.0.html Flott at du kommer tilbake med løsning på problemet, men det er fint om løsningen kommer i samme tråd som den problemet er beskrevet i. Da blir det så mye mer oversiktlig å finne frem i for fremtiden...
2004 WJ 2,7 CRD Overland
X-Jeeps: 98 TJ 2,5 (31") - 97 TJ 4,0 (33") - 99 XJ 2,5td (31") - 88 XJ 4,0 2dr (33") - 88 XJ 4,0 (31") - 00 XJ 2,5td (30") - 95 XJ 4,0 (31") - 95 XJ 2,5td (stock)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Hei:) 4,2L motorproblemer
« Svar #6 på: Ti.,12,Mai,2009,08,47 »
Jeg slo dem sammen slik de burde være!

Mvh Stein-K
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stian Olsen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Hei:) 4,2L motorproblemer
« Svar #7 på: Ti.,12,Mai,2009,09,26 »
Takk for det Stein Erik,jeg er ganske fersk her inne :)