Skrevet av Emne: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..  (Lest 5276 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #15 på: Sø.,30,Oktober,2011,00,01 »
Okay. Vanskelig å vite nøyaktig hvordan det ser ut hos deg, men tipper at det er et inntak som går ned, selv om du ikke har plastikken som jeg vi i 99´mod har. Men som de skriver på jeepforum så bør du silikonere el.l rundt den åpningen som er der. Utdrag fra post 11 i linken jeg referer til i første post:

"Not all TJ's have that vent cover under the cowl though. Early 97's like mine did not have that. My cowl had ZERO debris under it (not kept under trees at all) but I did silicon around it since there was a plastic insert that ran down for fresh air.

Also be sure to check around your heater core above the passenger floorboard. If that foamy gasket is wet, you have another leak to address soon. You can fix it via the engine bay (behind the battery)."

Fant også noe annet om 97´mod:

"If you have a 97 turn the cowling upside down the plastic peace that covers the vent intake will be cracked and need resealing on the right hand side . this is caused by ice sitting ontop of cowling."

Markert med blått det jeg tenkte på..  :)

Og forresten når man gjør denne "fixen" så ikke glem:

"Don't forget to clean out the cowl drain while you're in there. Mine was full of leaves and pine needles. It runs from the cowl down behind the valve cover and has a rubber flap on the end. I used a coat hanger to push all the crud out."
 :P

Mathias
« Siste redigering: Sø.,30,Oktober,2011,00,19 av Redwrangler »

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #16 på: Sø.,30,Oktober,2011,00,09 »
Dette skal definitivt gjøres uansett, selv om jeg ikke har sett noe fukt enda.
« Siste redigering: Sø.,30,Oktober,2011,02,21 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #17 på: Sø.,30,Oktober,2011,00,16 »
Dere med 97´mod, ser det slik ut hos dere?



Dette er en 97´mod med "trakt" som er silikonert..

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #18 på: Sø.,30,Oktober,2011,00,48 »
Ja. Ser slik ut, inklusive silikonen...
Har sett det for meg at jeg på et eller annet vis må lage et deksel over denne åpningen.
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #19 på: Sø.,30,Oktober,2011,02,23 »
samme her men ingen trakt og silikon. må fikses.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #20 på: Sø.,30,Oktober,2011,10,13 »
Ja. Ser slik ut, inklusive silikonen...
Har sett det for meg at jeg på et eller annet vis må lage et deksel over denne åpningen.

Ja da ville jeg lagd et deksel. Men ikke lag det tett, er jo lufteåpning.. Sjekk også at silikonen er tett, evt legge på ny..

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #21 på: Sø.,30,Oktober,2011,10,45 »
Fant dette på nettet. Noe en tekniker har skrevet:

"4.5. Diagnosing and fixing water leaks
One common complaint about Wranglers is that water leaks into the interior. Finding and fixing these leaks can be a troublesome process, but there are some technical service bulletins that address these issues.
Technical service bulletin 23-09-99 lists a number of areas where water can leak in, and provides some detailed instructions on how to repair the leaks. If you choose to fix the problem yourself, you may end up having to spend some time figuring out exactly where the water leaks in. They describe the following cases:
Floor area: The bulletin recommends checking for any missing grommets or plugs in the bulkhead (i.e. the firewall), and sealing any suspect holes where water comes in. They also recommend inspecting the kick panel areas by removing the front speaker grilles and speakers, and to seal the radio antenna plug if it leaks.
Rear floor around the tailgate
Windshield frame: Test the windshield mounting and seal any leaks between the glass and its mounting. It may also be necessary to check the cowl seal, which is the rubber seal between the windshield frame and the body.
Doors: There are a number of steps included here. Basically, the gap between the door frame and windshield must be parallel -- if the gap varies in width, the windshield angle needs to be adjusted.
Cowl (the top of the hood where it meets the windshield)
Hard top and soft top leaks
Tailgate
If you have a water leak around the heater housing, it may be leaking in through the cowl area. Technical service bulletin 24-10-96 describes the procedure to seal the cowl grill screen to the cowl grille. There are also two technical service bulletins (24-012-01 and 24-21-99) that describe a condition where the air conditioner evaporator drain tube leaks into the HVAC assembly case and into the passenger side of the vehicle. The solution to this problem is to install a lengthened HVAC drain hose. Also, bulletin 23-41-99 details a revised weather strip around the door, which can fix some leak problems.
As for the cowl being easy to remove...yes,its not to bad at all. I do not have step by step instructions for you, but I do have a diagram with the basic pieces.
I hope this has helped,Tony"