Skrevet av Emne: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..  (Lest 5276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« på: Ti., 4,Oktober,2011,17,29 »
Kom over denne fixen over vannlekkasje som kommer inn høyre side foran og legger seg i fotbrønn. Jeg har lenge trodd at listene rundt døren har vært synderen. Men mistenker nå dette..

http://www.jeepforum.com/forum/f9/tj-passenger-side-water-leak-fixed-893784/


Mathias
« Siste redigering: Lø.,29,Oktober,2011,22,44 av Redwrangler »

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #1 på: Ti., 4,Oktober,2011,18,20 »
Skal testes ut allerede imorgen tenker jeg. Er meldt nok regn fremover til at det er verdt å ta en titt på. :P
Åpnet cowlingen (har den et fornuftig navn på norsk) her om dagen for å se om det var fullt av drit eller noe som så gærnt ut nedi der. Men det så helt greit ut så jeg lukket bare igjen og fortsatte å lete.

Har også en lekasje bakerst i bagasjerommet. Akkurat i overgangen mellom hjulbrønn og gulv. Noen andre som har vært borti det? Har dratt fingern langt alt som er av kanter i nærheten (og ikke så veldig i nærheten), men jeg kan virkelig ikke skjønne hvor det kommer fra. Jeg tror egentlig det kommer fra taket eller luka et sted, men det virker som om det er helt tørt oppi der. Hjelp!
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #2 på: Ti., 4,Oktober,2011,22,09 »
Vet ikke helt på TJ, men på YJ er det en gummislange som drenererer luftinntaket, som lett går tett. Bare å stake opp nedenfra, det hjelper mye.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #3 på: On., 5,Oktober,2011,10,55 »
Skal testes ut allerede imorgen tenker jeg. Er meldt nok regn fremover til at det er verdt å ta en titt på. :P
Åpnet cowlingen (har den et fornuftig navn på norsk) her om dagen for å se om det var fullt av drit eller noe som så gærnt ut nedi der. Men det så helt greit ut så jeg lukket bare igjen og fortsatte å lete.

Har også en lekasje bakerst i bagasjerommet. Akkurat i overgangen mellom hjulbrønn og gulv. Noen andre som har vært borti det? Har dratt fingern langt alt som er av kanter i nærheten (og ikke så veldig i nærheten), men jeg kan virkelig ikke skjønne hvor det kommer fra. Jeg tror egentlig det kommer fra taket eller luka et sted, men det virker som om det er helt tørt oppi der. Hjelp!

Viktig at du sjekker at pakningen under "cowlen" som du kaller den, er hel. Ellers slipper vannet inn under der...

Mitt bagasjerom er alltid vått når det regner. Hardtopen er problemet hos meg. Kommer inn vann mellom bakvindu og hardtop...
« Siste redigering: On., 5,Oktober,2011,11,03 av Redwrangler »

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #4 på: On., 5,Oktober,2011,22,03 »
På min YJ var det listen under frontruterammen. Kjøpte ny på quadratec, tok noen timer å bytte men problemet løst. Ingen lekkasje på min YJ :-)
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #5 på: On.,26,Oktober,2011,12,35 »
Glemte helt å nevne det, men jeg gjorde denne fiksen her etter at jeg leste om det, og bilen har vært helt tørr inni siden.
Jeg har en litt annen utforming på inntaket der, som noen også bemerker i originaltråden, og den er formet litt som en trakt som er åpen over hele veien på oppsiden.
Tok hvertfall bare å renset med rødsprit, bremserens og litt forskjellig annen snacks og støpte godt igjen hele greia med silikon. Works like a charm!

Underveis la jeg merke til at motstandsreléet til viftestyringa har ligget i endel vann opp gjennom og var helt gjennomrustet. Noen som vet om disse kan skaffes billig noe sted?

Da er det bare å lete videre etter lekasjen bak.  Hmmm!
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #6 på: On.,26,Oktober,2011,22,27 »
Høres bra ut! Tenkte jeg skulle gå igang med det samme etterhvert..

Mener du resistoren til motoren til varmeapparatet?

Jeg kjøpte denne etter at min rusta og jeg bare kunne ha på nivå 4 på varmeapparatet.. Fungerer helt utmerket.. :
http://www.4wd.com/Heating-And-Cooling/Blower-Motor-Resistor-by-Crown-Automotive-for-Jeep.aspx?t_c=84&t_s=519&t_pt=8573&t_pl=105746&t_pn=CRO4864957
« Siste redigering: On.,26,Oktober,2011,22,32 av Redwrangler »

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #7 på: To.,27,Oktober,2011,21,36 »
Jeg har vært plaga med vann inn i fotbrønnen på passasjersiden, men kun når jeg har på hardtop. Med softtop på er Jeepen knusktørr innvendig, selv i rekordregnet vi har hatt i høst.
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #8 på: Fr.,28,Oktober,2011,21,46 »
Det tror jeg er fordi når du har på hardtoppen så er taket flatt og like høyt som frontvinduramme, når da bilen står vinklet såvidt fremover vil alt nedslagsvannet fra taket renne fremover og ned i luftinntaket på panser.  ???

Når du har på softtoppen renner vannet av på siden fordi taket ligger lavere enn frontvinduramme i front.. Gir det mening? Vanskelig å forklare :P

Mathias

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #9 på: Fr.,28,Oktober,2011,22,48 »
Har i grunnen kommet til samme konklusjon. :)
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #10 på: Lø.,29,Oktober,2011,18,51 »
Da burde du gjøre fixen jeg linker til i første innlegg ;)

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #11 på: Lø.,29,Oktober,2011,19,46 »
Jepp, men har ikke "fresh air intake cover" som vist på linken. Må lage til et eller annet hjemmesnekra.
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #12 på: Lø.,29,Oktober,2011,22,43 »
Jepp, men har ikke "fresh air intake cover" som vist på linken. Må lage til et eller annet hjemmesnekra.

Jaha, hvilken årsmodell har du?

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #13 på: Lø.,29,Oktober,2011,22,55 »
jeg har heller ingen trakt.  97 mod.

Den har større felt med riller i dekselet enn de senere modellene. Mulig det har noe med dette å gjøre.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: Til alle som har TJ som lekker vann, høyre side dash..
« Svar #14 på: Lø.,29,Oktober,2011,23,12 »
97 mod. her også.
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com