Skrevet av Emne: ox locker  (Lest 4349 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget myggen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 99
Sv: ox locker
« Svar #15 på: Sø.,20,April,2008,16,11 »
nå fikk jeg lyst på ox igjen.... ikke lett å få bestemt seg  ???
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: ox locker
« Svar #16 på: Ti.,13,Mai,2008,20,05 »
Akkurat de samme argumentene kan brukes både for og i mot ARB også.
Her må du finne ut selv hva du liker og hva du tror passer best for deg. Av slike lockere, så er det vel desidert uten tvil ARB som det er solgt aller mest av i norge. Og ryker o-ringen så er det en veldig kurrant greie å bytte. det har ingen betydning, annet enn at den ikke låser lengre.
Og ryker en slange på ARB'en, så kan du bare ta den andre slangen og flytte over til den diffen du vil skal virke. ingen problemer. Men greit å ha ei skjøtemuffe i verktøysettet.

Du kan nok si at ARB kanskje er hakket vassere, da du kan få den i ett super35 sett ifra superior. Da er både diffen og de nye stikk akslene oppgradert +2 splines. Dette forsterker den svake Dana35 du har i utgangspunktet. (hvis det er det du har da, hvis ikke så finnes super44 også   ;D )
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: ox locker
« Svar #17 på: On.,14,Mai,2008,18,03 »
Jeg kommer til å gå for OX Locker på min Jeep. Det valget er tatt for lenge siden.

Har lest mye på mange forum og ikke en eneste negativ erfaring. Det enkle er ofte det beste.

Lykke til i ditt valg :)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Sv: ox locker
« Svar #18 på: Fr.,16,Mai,2008,19,51 »
Mulig jeg tar feil men jeg har inntrykk av at levetida på wire er betydelig lengere en på tetteringer å sånt.

hei foresten :D

Utlogget trylab

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: ox locker
« Svar #19 på: Lø.,17,Mai,2008,01,53 »
Apropo Tomas' innlegg; du får kjøpt forsterket utgave av OX Locker også, fra originale 27 spline til 30 spline + tilsvarende stikkaksler fra Superior både til 30 akslingen foran og 35 akslingen bak. Eventuelt 33 spline hvis du har Dana 44.
Men det finnes sikker en grense på hvor mange kroner man skal bruke på å oppgradere de originale akslingene. Du får kjøpt ny komplett forsterket bolt in Dana 44  bakaksling med 4.88 og OX/ARB for 2500 USD. Evt. komplett Dana 44 foraksel med OX/ARB for 3000 USD.
« Siste redigering: Lø.,17,Mai,2008,14,15 av trylab »

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: ox locker
« Svar #20 på: Lø.,17,Mai,2008,20,07 »
Apropo Tomas' innlegg; du får kjøpt forsterket utgave av OX Locker også

Det var jo flott. det visste jeg ikke. Men det er vel bare sol og planethjulene eller hva de heter, som har flere splines. resten er vel likt innvendig, så det betyr vel at man kunne bygge opp nesten hvilken som helst diff. Men dette er jeg litt usikker på. Lurer ivertfall på om ARB har de tannhjula slik at jeg kunne byttet på den jeg har   :) Er jo billigere enn å kjøpe det dyre settet.

Men det finnes sikker en grense på hvor mange kroner man skal bruke på å oppgradere de originale akslingene. Du får kjøpt ny komplett forsterket bolt in Dana 44  bakaksling med 4.88 og OX/ARB for 2500 USD. Evt. komplett Dana 44 foraksel med OX/ARB for 3000 USD.
Helt enig. I tillegg kan man med enkelhet gå opp til 5x5,5 boltsirkel istedet for 5x4,5.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: ox locker
« Svar #21 på: Lø.,24,Mai,2008,12,42 »
Jeg må kapitulere litt på hva jeg har skrevet i denne tråden. Jeg har tatt valget på OX framfor ARB for flere år siden. Problemet mitt er bare at OX enda ikke leverer et oppsett som passer min Jeep.

Eaton har i 4 år sagt at de skal komme med et oppsettfor Dana 30. Neste uke kommer den!! Om dette virkelig er sant og den kommer i handelen neste uke kommer jeg til å gå for Eaton istedenfor.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget trylab

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: ox locker
« Svar #22 på: Ti.,10,Juni,2008,20,53 »
Ville bare nevne siste nytt fra OX.
Snart kan du velge om du vil bruke kabel, luft eller elektrisk på din OX locker.
Passer på alle sperrene til OX.
Ganske genialt, spør du meg.