Skrevet av Emne: Jippi!!  (Lest 5531 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Jippi!!
« Svar #15 på: To., 4,Oktober,2007,19,21 »
Sitat
Men det er slik at en kan kjøpe felger m/TÜV dokumentasjon som aksepterer 35" på TJ ?

Nei, desverre ikke,
Man kan kjøpe felger med tüv papir som godkjenner:
CJ7 =35"
YJ  = 33"
TJ  = 32"

Har ikke peiling på hvorfor, eneste jeg kan tenke meg til er muligens cj har større boltsirkel+bladfjærer(bladfjær skal jo være sterkere i forbindelse med last), derfor 35, YJ mindre boltsirkel, men fremdeles bladfjærer derfor 33, TJ mindre boltsirkel og spiral, derav 32..
Bare en teori...  :-\
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jippi!!
« Svar #16 på: Fr., 5,Oktober,2007,15,46 »
Det er ikke bare teori.   Boltsirkelen er viktig ifb styrke på hjul.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jippi!!
« Svar #17 på: Fr., 5,Oktober,2007,18,37 »
Sitat
Boltsirkelen er viktig ifb styrke på hjul.

Men jeg har jo godkjent 36" på min lille boltsirkel 5x4,5"  ;D Så 35" går.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Jippi!!
« Svar #18 på: Lø., 6,Oktober,2007,20,10 »
Ja, det har jeg alltid lurt på Stein, hvordan greide du å få papirer på 36"??
Amcar sier jo selv at det er 33" som er greit å få på TJ.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jippi!!
« Svar #19 på: Lø., 6,Oktober,2007,20,25 »
Sitat
Ja, det har jeg alltid lurt på Stein, hvordan greide du å få papirer på 36"??
Amcar sier jo selv at det er 33" som er greit å få på TJ.

Stikkordet i setningen din er "greit" !! Nå kan du angre på at du ikke har fått ut fingeren før og godkjent bilen før de nye ordningene trådde i kraft ;)

Men joda, Stein Moe har signert anbefalingsbrevet på 36", og ettersom jeg har vært innom samme stasjonen 3 ganger ( 1 gang pr år, tre år på rad ) for godkjenning av ombygginger, så har jeg jo blitt litt kjent med gutta der. Og hver eneste gang jeg har vært der har jeg hatt allt dokumentert i en eller annen form, ryddige papirbunker, ryddig bil og ryddige svar på det de spør som. Men nå er jo allt jeg har gjort blitt gjort før SFOOR..... Men jeg tror jeg kanskje skulle klart det igjen! Dog bare tatt mer tid! Jeg har jo fått godkjent V8 bytte på forhånd etter SFOOR.....

Så allt håp er ikke borte! Btw så blir dte gjort en innsats ang dette i samarbeid med Amcar og BT bare jeg / vi får tygd oss igjennom høringen ang Ferdsel i utmark..... 113 sider med "spennende" lesning, og så kommer utformingen til innsigelsen :-\

Jeg har jo ikke fått brukt bilen min selv nesten dette året, men du verden som jeg har stått på for klubben med MYE innsats og bruk av tid og egne penger. Heldigvis så ser det litt lyst ut nå, og mange kan komme til å nyte godt av dette arbeidet senere.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Jippi!!
« Svar #20 på: Lø., 6,Oktober,2007,21,54 »
Hadde vært veldig morro om noen som har vært igjennom sfoor godkjenning, kunne laget en liten avhandling om hvordan man går frem for å godkjenning. Angrer litt nå ja at jeg ikke har godkjent før. Men vi får håpe det går i orden allikevel.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jippi!!
« Svar #21 på: Lø., 6,Oktober,2007,22,41 »
Det er ihvertfall en 6-7 biler med 2+2" og 33" som har gått rett igjennom siden SFOOR startet opp. 35" er det vil ingen som har prøvd seg med....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Jippi!!
« Svar #22 på: On.,10,Oktober,2007,12,13 »
Velkommen etter på hvite skilt.

Jeg fikk hvite skilt til min 4.0  Sahara   September 2006. Og har derfor heller ikke polakk skilt he he.

Men baksete er bare til irritasjon så det heiv jeg ut igjen i sommer. Står jo stort sett iveien når man skal ha med seg noe. Men det er kjekt å ha da i tillfelle en skulle finne på å kjøre flere i Jp`n.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Jippi!!
« Svar #23 på: On.,10,Oktober,2007,15,55 »
Gratulerer Tomas!

Like gøy hver gang å lese folks storyer fra BT.
Skulle nesten ikke tro at det var samme organ
vi besøker for dise godkjennelsene. Virker helt
bingo hva de påpeker og lar passere...

Men fett for deg med terrenggående kjøretøy!  Dødskult. :)

Kathrine
« Siste redigering: On.,10,Oktober,2007,15,57 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Jippi!!
« Svar #24 på: On.,10,Oktober,2007,21,26 »
Takk Kathrine.

Til og med Politiet reagerte på forskjellig behandling fra trafikkstasjon til trafikkstasjon for litt siden. Det var en sak i media, hvor politiet skulle registrere bil for fangetransport. Slike biler har blitt registrert ved 2 tidligere anledninger hvorav den første gangen gikk alt greit. Den andre gangen fikk det et par tre seter mindre i bilen. Og nå sist gang, så fikk de ikke nok seter til at fangevokter kunne være med. Da ble de lettere irritert, og kunne ikke skjønne at en og samme bilen ble registrert med forskjellig antall seter avhengig av hvor de registrerte bilen. De sa vel noe sånt som at nå må de vel kunne bli enige, og greie å følge ett regelverk slik at man får lik behandling.

Angående polakk skilt, så er dette fremdeles ett valg den enkelte kan gjøre. Syns faktisk ikke de nye skiltene ser så mye værre ut enn de gamle. De frisker opp litt syns jeg.
Dessuten ble det vel sagt at noen land krever de nye EU tilpassede skiltene, i tillegg trodde jeg at med de nye skiltene så slipper du å klister på lands bokstaven når du ferdes i utlandet (noe som faktisk er lovpålagt). Og for det tredje, så varer det nok ikke lenge før ALLE må ha slike skilter. og siden de koster nesten 500 kroner, så skitt au. Ikke noe vits i å hive mer penger i statskassen enn jeg behøver.

Så jeg trives med valget mitt  ;D
Og angående plassen,så er den betydelig redusert, noe som også er med på å holde bilen min mye ryddigere enn tidligere (mindre plass å rote på), og trenger jeg ekstra bagasjeplass, så er det bare å vippe frem baksetet. Da blir det mer enn nok.
Og skal sant sies, så syns jeg baksetene faktisk reduserer noe støy i kahytten. Blir ikke fullt så hul lyd. Blir vel litt som å møblere ett tomt rom. får ikke så mye romklang.
Dessuten blir det vel snakk om å ha ett barnesete der muligens, siden jeg har airbag forran, så er det bedre å sette guttungen bak.
« Siste redigering: On.,10,Oktober,2007,21,32 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.