Litt småjobb idag før jeg starter på litt større jobb. Må få denne jeepen på veien snart, den har jo bare stått i 16 mnd
(se annen lang tråd om rustproblemene på foraksling bl.a.)
Har hatt et drøyt halvt års pause med hele greia da jeg har hatt andre biler med 4WD tilgjengelig, samt manglet garasjeplass. Men nå er det jo fint ute
Og ikke så mye som gjenstår.... forhåpentligvis.
Det var mye oljedritt på hele bunnpanna, men etter en god runde med CRC quickleen så det fint ut.
Ser ut som det er svetting fra flensen langs skråhjørnet på bunnpanna.
Alle skruene/mutrene hele veien rundt var relativt løse, så jeg trakk dem til med de foreskrevne 13 Nm, men om det løser problemet gjenstår og se.
Burde vel ha tatt ned bunnpanna nå som forakslingen er ute, men den braketten til kjølerørene til giroljen ? virker vanskelig å få vekk uten å evt. ødelegge den, siden rørene er så stive.
Ikke fullt så hyggelig med lekkasje av kjølevæske. Det drypper under her, ser noen dråper midt på bildet (rosa frostvæske).
Kan det være toppakningen? Måtte etterfylle bortimot en liter.
Motoren startet forøvrig på første omdreining etter å ha stått nesten et år siden forrige prøvestart
Og ingen ulyder eller eksosrøyk, hverken grå eller hvit.
Sist bilen var i ordinær drift var februar 2011
Videre vedr. bunnpluggen (oil sump drain plug) og moment.
På side 9-45 i servicemanualen står det 79 Nm. Har aldri hørt om så stort moment på en bunnplugg.
På side 9-64 under momentspesifikasjoner så står det 54 Nm som høres mere normalt ut. Har holdt meg til det.
Noen synspunkter om det ?