Skrevet av Emne: Bodylift YJ  (Lest 3914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeep87

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 67
  • It`s a Jeep thing, you wouldn`t understand
Bodylift YJ
« på: To.,10,April,2008,17,09 »
Hei!

Jeg må ha bodylift på min 87 mod YJ med 5 trinns manuell, pga subbing ved flex.

Bilen har 33" dekk på 10*15 felg, 2,5" hevefjærer og forlenga sjakler. (sjaklene på bladfjærene)

Lurer da på hva jeg burde velge, 1 eller 2" BL? Og hva annet må jeg gjøre?

Har hørt at man må senke radiatoren, forlenge bensinslanger osv...

Noen som har en slags oppskrift på det her..?

Mvh Ola.



1987 Wrangler YJ

2,5" løft, 1" Bodylift, 33" hjul på 10*15 American Racing

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Bodylift YJ
« Svar #1 på: To.,10,April,2008,17,17 »
1"  body lift har jeg på min ;D  Det er slik at bt ikke ser det og er ikke plaget av subbing ennda
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget jeep87

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 67
  • It`s a Jeep thing, you wouldn`t understand
Sv: Bodylift YJ
« Svar #2 på: To.,10,April,2008,21,07 »
Hva måtte du gjøre for å få på 1" BL da..?

Har du bilde av åssen høyde det er på bilen?

Mvh. Ola
1987 Wrangler YJ

2,5" løft, 1" Bodylift, 33" hjul på 10*15 American Racing

renegade

  • Gjest
Sv: Bodylift YJ
« Svar #3 på: To.,10,April,2008,21,24 »
Hei!

Jeg må ha bodylift på min 87 mod YJ med 5 trinns manuell, pga subbing ved flex.

Bilen har 33" dekk på 10*15 felg, 2,5" hevefjærer og forlenga sjakler. (sjaklene på bladfjærene)

Lurer da på hva jeg burde velge, 1 eller 2" BL? Og hva annet må jeg gjøre?

Har hørt at man må senke radiatoren, forlenge bensinslanger osv...

Noen som har en slags oppskrift på det her..?

Mvh Ola.

Senke radiatoren, evn. kutte litt i bunnen av kjølekappa.  Et annet triks er å montere 1" høyere motorfester, da blir motor'n stående i samme høyde som før i forhold til radiatoren.  Som en tilleggseffekt får en da bittelitt slakkere vinkel på mellomakslen akterover.
Kan ikke tenke meg at du må gjøre noe som helst med bensinslangene (hvis du ikke løfter motor'n) den står jo på samme plassen i ramma den...

En ting du skal være klar over: de bodymount boltene som sitter der nå, er sikkert rusta fast for lenge siden.  Vær forberedt på at du kan riskere å knekke noen av de hvis du ikke er forsiktig.
Som alltid, Google er din venn: søk på YJ eller wrangler body lift.  Det er skrevet mye om dette der ute.

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Bodylift YJ
« Svar #4 på: Fr.,11,April,2008,10,00 »
Hei

Nederst på denne siden ligger det et bilde.

Gjorde ikke annet en å sette de på.

Eneste jeg må gjøre er å sentrere  viftekåpa på radiatoren for den subber  litt inntill ved full på drag på 4wd.

Noe som folk hørte på Gol  ;)

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,1082.30.html





I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget jeep87

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 67
  • It`s a Jeep thing, you wouldn`t understand
Sv: Bodylift YJ
« Svar #5 på: Fr.,11,April,2008,15,37 »
Takk for tips og råd!

Har fått snusen i et 1" BL nå, så er bare å få henta det:)
1987 Wrangler YJ

2,5" løft, 1" Bodylift, 33" hjul på 10*15 American Racing

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Bodylift YJ
« Svar #6 på: Sø.,13,April,2008,01,05 »
Jeg ville og har kjøpt det som er nye foringer og 1" bl i ett.
Da får du byttet ut det gamle orginale, og alt er i ett stykke.

http://www.quadratec.com/products/16053_301.htm
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Bodylift YJ
« Svar #7 på: Sø.,13,April,2008,19,15 »
Jeg har samme oppsettet som deg, borsett fra at jeg har 33,12,5 15.  Jeg vil anbefale deg å sette på et 2" bodylift fordi det er
mest praktisk, i hvertfall om du skal holde på å kjøre mye i skauen.
Kanskje bodylift over 2" ikke ser så kult ut, men du kan for eksempel skjule
BL bak med å knekke en plate du fester i balja som du bøyer ned til overkant av fangeren.

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jeep87

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 67
  • It`s a Jeep thing, you wouldn`t understand
Sv: Bodylift YJ
« Svar #8 på: Sø.,13,April,2008,19,34 »
Frode: Det er et sånt sett med foringer og BL i ett, i polyurethan.

Kathrine: Jeg har 33*12,5*15 jeg og. Har du 2,5" hevefjærer og 2" BL?? Og har du evt bilder av dette?

Mvh Ola :)
1987 Wrangler YJ

2,5" løft, 1" Bodylift, 33" hjul på 10*15 American Racing

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Bodylift YJ
« Svar #9 på: Sø.,13,April,2008,19,39 »


Hvis det er viktig for deg hvordan det visuelle på jeppen blir , bør du se på forskjellen på 1 og 2 " løft.
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Bodylift YJ
« Svar #10 på: Sø.,13,April,2008,20,26 »
Frode: Det er et sånt sett med foringer og BL i ett, i polyurethan.

Kathrine: Jeg har 33*12,5*15 jeg og. Har du 2,5" hevefjærer og 2" BL?? Og har du evt bilder av dette?

Mvh Ola :)

Hei

Legger ved noen gamle bilder. Det første bilde viser bilen uten BL
De neste bildene viser med 2" BL. Siste bilde viser baksiden av bilen med bretten over fanger.
Jeg ikke viser desverre ikke noen bilder fra bilen i skauen fordi  PCn jeg sitter på er Petters, og bildene fra skauen
befinner seg på min pc på jobben.

Kath

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Bodylift YJ
« Svar #11 på: Sø.,13,April,2008,20,31 »
Jeg har Cj front på min Wrangler. Hvis jeg hadde beholdt skjermer og front
fra slik den var originalt, ville jeg nok hatt enda mer klaring ved hjul-buen forran.


http://www.jeepclubnorway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=335&Itemid=29
« Siste redigering: Sø.,13,April,2008,20,34 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jeep87

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 67
  • It`s a Jeep thing, you wouldn`t understand
Sv: Bodylift YJ
« Svar #12 på: Sø.,13,April,2008,22,15 »
Takk for bilder og svar Kathrine.

Noen som har bilder med 2,5" fjærløft og 1" BL da..?

Mvh Ola
1987 Wrangler YJ

2,5" løft, 1" Bodylift, 33" hjul på 10*15 American Racing

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Bodylift YJ
« Svar #13 på: Sø.,13,April,2008,22,48 »
1"








I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Bodylift YJ
« Svar #14 på: Sø.,13,April,2008,23,31 »
Så vidt jeg forstår så har Christian byttet ut hele pucken
med et nytt feste som utgjør 2". Jeg har valgt og ikke bytte ut orginalfestet som utgjør ca 1cm i tilleg til
2" BL.

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360