Stein's valg av motor er (desverre) styrt av fru Halvorsen.
Dessverre så er det et faktum at allt morro er pålagt syke avgifter
Oppsett #1:
Performance Asessories bodylift 2" Fra BG Nor
Old Man Emu 2" fjærløft fra 4x4 Supply
33" 12,5 15" General Grabber MT senere byttet ut med GY MTR i samme størrelse.
10x15" American Torque Thrust D felger
Nissan X-Trail lyktebøyle, ( kappet og sveiset for å passe...)
Orginale sidesteps
Nytt speedometer drev for å korrigere hjul og speedometer
4.88 dreving fra 4x4 Supply ( erstattet orginale 3.73 for riktige forhold motor/ gir og hjul )
ARB luftstyrte sperrer med kompressor fra 4x4 Supply
Montering av sperrer og dreving ble gjort av Bækken Offroadservice på Løten.
Oppsett #2:
Performance Asessories bodylift 2" Fra BG Nor
Procomp 4" fjærsett fra BG Nor
36x13,5 15" IROK dekk
10x15" sorte rockcrawler felger, senere byttet ut med American Torque Thrust II i samme dim
T-Max 8500 winsj
Warn Grill guard
Warn skidplate for tank, differ og styresnekk
Warn bakfanger med krok på 8" drop
Warn rocksliders
Teraflex CRD 50 R bakaksel med ARB og 4.88 samt skivebremser
Halvdører i soft
I tillegg senere:
Safari snorkel
Mean Green dynamo 200amp
2x Optima Rød topp batterier
Teraflex justerbare kontrollarmer bak
Panser feste for Hi Lift
60" Hi Lift
++++
Er snart i mål med de meste, men masse kan fortsatt forbedres. Det stopper aldri.... Skal på kort sikt bygge om mere på bremsene og på kortere sikt hive inn en V8.
Alt som er gjort foreløpig med bilen er godkjent av biltilsynet og skrevet inn i vognkortet! Og slik skal allt gjøres fremover også!