Skrevet av Emne: Noen problemer med min 98 TJ  (Lest 1503 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget majkk

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Noen problemer med min 98 TJ
« på: To.,19,Februar,2015,00,46 »
Jeg kan ikke si annet enn at jeg simpelthen elsker min "nye" TJ. Den splitter nye fisefine volvoen har så og si stått urørt etter at nyervervelsen kom i hus og det er ingen tvil om hvilken av bilene som får stå tørt inne i garasjen! Når dette er sagt så har jeg et par ting jeg lurer på angående bilen...
Lyste for setebelter lyser/blinker uavhengig om det sitter noen i setene eller om beltene er på eller ikke, hva er grunnen til dette? Når jeg svinger på rattet lager den en undelig ule/hylelyd... kan dette være clockspring?
Er det noen som har en hardtop til salgs?

Utlogget niccon

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: Noen problemer med min 98 TJ
« Svar #1 på: To.,19,Februar,2015,15,59 »
Det er godt å høre!

Dette er i utgangspunktet en funksjonen som er koblet til utløserdelen, så det er kanskje en gåen bryter eller ledning i denne?
Regner med ratt lyden bare kommer når det er kaldt i kupeen? Isåfall er det pakningen/foringen som rattstammen går gjennom ved torpedo veggen. Her er det bare å smøre med silikonspray eller lignende (ikke wd-40!) samt å bevege litt på ratt mens du gjør det. 
1998 TJ 2.5, 31"
1997 XJ 2.5, 31" og 2" heving - Solgt!

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Noen problemer med min 98 TJ
« Svar #2 på: To.,19,Februar,2015,16,53 »
Hvis den uler/hyler hele tiden mens du svinger, uavhengig av temperaturer og vær, så er det luft i styresnekke/servoen.
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".