Skrevet av Emne: Gåen termostat...?  (Lest 1297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Gåen termostat...?
« på: To.,29,Januar,2015,18,32 »
Heisann,

Litt småtterier som har dukket opp de siste dagene... Satte i gang og byttet olje og filter på tirsdag og da så jeg at det begynte å bli dårlig med frostvæske og oppdaget kort tid etterpå at jeg har en liten lekkasje fra radiatoren, ser ut til å lekke oppå...?! En kompis anbefalte meg å svinge innom mekonomen og få kjøpt en flaske med noe guffe som kanskje kunne fikse dette og så sagt så gjort. Kjøpte den han på Mekonomen anbefalte, ristet flaska som en gal, helte på osv... Ut på tur, aldri sur.... Brått syns jeg egentlig at det ikke ble skikkelig varmt i bilen, pleier å bli ok, varmer ikke like godt som i den forrige tj'n jeg hadde for 12 år siden, men det pleier å bli varmt nok på kort tid.. så legger jeg merke til at temperaturen "jager", den går opp til markeringen 100, og så et stykke ned igjen på veldig kort tid, opp igjen og ned igjen osvosv...!? Etter litt snakk frem og tilbake med nevnte kompis, så kommer vi frem til at dette kan være/sannsynligvis er en dårlig/gåen termostat....? Noen som kan bekrefte/avkrefte teorien? Hvor får jeg tak i en ny, helst "i går", siden jeg skal til fjells i morgen etter lunch og gjerne vil ha varm bil...... :( Og hvis noen har en link til et bilde av hvor den sitter, evt en enkel forklaring, så tas det i mot med takk....