Hoppsann!
Kjører i dag en 99 TJ som har rett over 100k på telleren. Har selvfølgelig litt småplukk å fikle med, men i all hovedsak slitasjeting, ellers har den vært helt plettfri siden jeg kjøpte den for et år siden, bank i bordet. Nå leker jeg med litt forskjellige ideer..
En av ideene er å bytte til en JK i løpet av det neste året, delvis for å få litt større bil (noe jeg strengt talt ikke trenger), delvis for å få en litt "sprekere" bil, og littegrann med landeveiskomfort osv, da jeg plutselig blir å kjøre ganske mye mer i jobbsammenheng. Pga økt kjøremengde ser jeg for meg at auto og cruise kombinert med en sterk diesel er digg, samt at en bil med litt nybilgaranti kan være greit når km pr år begynner å dra seg til... Men koster jeg på meg en JK, så blir fort sparegrisen tom og det blir lite ekstra til upgrades, stæsh og tullball....og umiddelbart så frister det ikke kjempemye å dra med seg en bil til flere hundre tusen ut i søla når en er så uefraren som jeg er.. så langt har jeg jo sluppet fra det med en bitteliten bulk i bensintanken, men det kan jo fort bli dyrere å leke i skogen har jeg skjønt..
Men så var det denne TJ'en da, som jeg begynner å bli ganske så glad i.....
En annen ide er å beholde TJ'n, og heller kanskje legge en halvtullete sum på bordet for å gjøre den enda bedre...og forhåpentligvis fortsatt ha penger til overs.. for skal en ikke blåse masse penger på ny bil, så må jo pengene brukes på noe!?! Hehe.. Skal jeg kjøre på med den, så ser jeg for meg at jeg bruker litt peng på å få isolert den med litt lydmatter her og der for å bli kvitt en del støy, heve den littegrann, litt større hjul, nye breddere, får på takstativ med grind og lykter, nye fangere og litt småsnæcks.. Men så er spørsmålet. Klarer jeg som er ganske praktisk og teknisk anlagt, men er NOOB når det gjelder å skru bil, å gjøre en slik jobb med heving osv?? Eller må jeg sette det bort? Hvis sistnevnte, så forsvinner jo littegrann av moroa...
Og hvis jeg skal gjøre det, hvor mye ish er det sannsynlig at jeg må legge på bordet for å få den litt opp i høyden? Takstativ, lamper og div regner jeg med er rimelig småtteri ift heving og hjul, både jobbmessig og kostnadsmessig.. Og hva bør jeg evt gå for om jeg skal håpe å få det godkjent hos tilsynet?
Så, hva tycks? Hva bør jeg tenke på? Fordeler, ulemper? Gjør jeg denne jobben med bilen og den ikke blir mye "verre" å kjøre, så blir jeg vel så glad i den at jeg aldri kvitter meg med den.....
Takker og bukker for all hjelp!!