Hei, Det er jo mange her som er flinke å lage kanonløsninger selv og det er bra. Jeg ønsker også bedre varme i min WJ 2001 med 4,7l men har begrenset med både tid, sted, og innsikt til å koble opp slike sirkulerende rensesystemer hjemme i garagen. Lurer derfor på om det er nødvendig å ta rens av bare varme registeret slik de fleste her har gjort?
Jeg hadde håpet å fylle få systemrens 2 dager før den nå skal på service, og så få tappet, skylt, og skifte kjølevæske.
Dersom jeg renser hele systemet med systemrens , er det noen tips om blandingsforhold, bruk av motorvarmer når bilen ikke benyttes, eller annet? Antar det bare er å sette termostaten på HI hele tiden for å få mest mulig gjennomstrømming av vann og rensemiddel?
Det er meldt noen få minusgrader kommende uke.
Kan gjerne gjenta denne prosedyren en gang til om det er nødvendig, det er lettere for meg å bare få gjort dette en å lage slike løsninger som er beskrevet her og som har fungert bra. Skulle vel ikke ødelegge noe med 2 rens på kort tid?
Bor i Bergen og det blir sjelden -20 garder her, selv om det har skjedd for noen få år siden men ned til -5 bør jo varmeapparatet fungere godt.
Er det noen som har renset hele systemet med godt resultat slik jeg håper, eller kreves det å rense varme registeret spesielt??