Skrevet av Emne: abs slår når man bremser normalt  (Lest 2076 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget yamahamm

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 179
  • salangen troms jcn medlem nr:1108
abs slår når man bremser normalt
« på: Ti., 9,Oktober,2012,22,18 »
hei. abs´en min "slår" vibrere når man bremser normalt, altså når den ikke burde slå inn. er det bare en føler som er ødelagt da? eller? er helt grønn på jeep så vil bli veldig taknemelig for gode svar :)
aka crazymm
www.scooterforum.no
1993 Jeep grand cherokee 4,0l selec track
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget Free

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 48
  • Grand Cherokee Zj 5,2 -94
Sv: abs slår når man bremser normalt
« Svar #1 på: Ti.,18,Desember,2012,01,53 »
Har du ZJ? Står mange steder at ABS skal koble inn ved lav hastighet som en selvdiagnose-testrutine på disse. Har probløemet begynt - eller oppstått nå?  Har du jobbet på akslingen og flyttet sensoren ut av posisjon - skal være en gitt klaring mellom sensor og tone-ringen - så kan du kødde til inngripen til ABS.

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: abs slår når man bremser normalt
« Svar #2 på: Ti.,18,Desember,2012,14,04 »
Har samme problem selv ved veldig lav hastighet. Problem ble løst ved å ta ut alt av releer og sikringer til ABSen så den ikke er i bruk, nå slår den ikke mer i det hele tatt. Har lett over alt etter svar men ser ikke ut som noen har løsning på det, men ser at veldig mange har problemet. Noen nevnte noe om at den ABS kontrolleren som sitter i min bil er av så dårlig fabrikat at det er normal oppførsel.

Utlogget yamahamm

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 179
  • salangen troms jcn medlem nr:1108
Sv: abs slår når man bremser normalt
« Svar #3 på: On.,19,Desember,2012,00,05 »
jeg kjøpte bilen med denne feilen. forige eier tok ut sikringen på abs. funker fint å kjøre uten men hadde vært greit om abs kunne brukes. jeg får forske litt på dette i jula når man har tid.
aka crazymm
www.scooterforum.no
1993 Jeep grand cherokee 4,0l selec track
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: abs slår når man bremser normalt
« Svar #4 på: On.,19,Desember,2012,11,23 »
jeg kjøpte bilen med denne feilen. forige eier tok ut sikringen på abs. funker fint å kjøre uten men hadde vært greit om abs kunne brukes. jeg får forske litt på dette i jula når man har tid.

Fint hvis du sier fra her om du finner en løsning, har selv prøvd det meste og kunne vært artig om noen fant feilen :-)