Skrevet av Emne: Endelig en GC på meg  (Lest 24598 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #150 på: Lø.,22,Desember,2012,11,07 »
Så, så.....  :)
Såpass bør man tåle.
Godt å høre at man kan oppnå så lavt forbruk.
Kan godt hende jeg kan klare såpass om jeg kjører med ekstremt lett høyre fot.
Av hva jeg leser rundt på Amerikanske fora, så virker det nesten som sensasjonelt om man greier lavere enn 1,2 på mila.  ;)
Jeg er egentlig happy så lenge jeg greier meg under 2.
Men tar gjerne i mot tips til et lavere forbruk. (så lenge jeg slipper å kjøpe Prius!)  ;D
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #151 på: Lø.,22,Desember,2012,12,05 »
"Hva med å kjøpe en prius hvis forbruk har så mye å si? Enhver luring som påstår at de klarer å kjøre en så gammal murstein ned på litern lyver."

Utrolig dustete innlegg ! Etter bilens computer kjører jeg rimelig lett konas V8 Jeep ned mot 0,95 om jeg ikke har last i bilen !

Kjørecomputeren på disse bilene er ikke til å stole på. Den beregner forbruk ut fra en fast luft/bensin blanding, det tas ikke hensyn til kald motor, start, akselerasjon osv. Det samme gjør disse computerne man kan kjøpe og koble på ODBII kontakten.

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #152 på: Lø.,22,Desember,2012,18,58 »
Det er dustete og kalle andre for løyner om noen har lavere forbruk enn hva man liker ! Enig med dette med troverdigheta på computerene. Hjuldiameter spiller også en rolle. Har sjekka over 3 fyllinger, og på denne bilen er computeren rimelig i vater.. En gang var det faktisk lavere forbruk enn hva computeren sa. Men diskusjonen om forbruk blir bare aktuell dersom man ellers tar med reparasjoner og annet underveis. Bruker bilen 0,6 og man titt og ofte står på verksted, blir jo ikke bilholdet billig. Klart det svir om det går 2 liter på mila da i tillegg. Vår 4,7 bruker 1,3 i snitt over året men har ellers ingen nykker, så da blir utgiftene ikke værre enn hva folk har med en 1,9l vw tdi som bruker 0,6 men ellers koster skjorta pga andre høye driftskostnader.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #153 på: Lø.,22,Desember,2012,23,44 »
hadde derimot vært interessant å vite forbruket på denne.. NOT  :D

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38975867
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #154 på: On.,26,Desember,2012,13,30 »

Kona og jeg vurderer å oppgradere noe ila sommeren, men ser at det ikke er rare greiene vi får for rundt 100K.
Bilfabrikken annonserer renoverte biler, og disse virker nærmest fabrikknye. Siden deres http://bilfabrikken.no/ virker seriøs, og de har lang erfaring. Dert frister litt med en dønn strøken ZJ, men hvordan vil dette fortone seg mot en noe nyere WJ med høyere Km?
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget JEG67

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #155 på: On.,26,Desember,2012,13,55 »
Tror absolutt det bilfabrikken holder på med har noe for seg. Sjekk ut. Det ville nok lønt seg for meg å kjøpe ZJ derfra selv om min var et godt eksemplar, men problemfritt bilhold får en vel ikke uansett med biler som gikk ut av produksjon i 1998. Har vurdert å skifte til WJ, men har bestemt meg for å slite på ZJen. Standarddekk på WJ gir sporing på slitt vei som vi kjører mye på.
PT uten Jeep, men fortsatt klubbmedlem

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #156 på: On.,26,Desember,2012,14,10 »
Tror absolutt det bilfabrikken holder på med har noe for seg. Sjekk ut. Det ville nok lønt seg for meg å kjøpe ZJ derfra selv om min var et godt eksemplar, men problemfritt bilhold får en vel ikke uansett med biler som gikk ut av produksjon i 1998. Har vurdert å skifte til WJ, men har bestemt meg for å slite på ZJen. Standarddekk på WJ gir sporing på slitt vei som vi kjører mye på.

Ja det hadde vært fint å fått noen referanser.

Knirkefritt bilhold tror jeg ikke eksisterer, og forventes heller ikke, men om man kjøper seg en bil som er gått over på alle bauger og kanter, og hvor det meste er skiftet ut og ettersett tror jeg at mye er gjort.
Har sent en forespørsel, for det er vel ikke helt usannsynlig at de kan ta innbytte på min nåværende ZJ.
Synes at ZJ er en pen bil, og som har særpreg. Nyere biler ligner dessverre alt for mye på hverandre.
Kunne godt ha tenkt meg en WJ, men er redd for at jeg må bla opp ganske mye for et skikkelig bra eksemplar.

Nå har jeg heldigvis god tid på meg til å sjekke ut alternativer, og gjøre research siden jeg ikke skal gjøre noe før sommeren. Og både kona og jeg er godt fornøyd med vår nåværende doning.
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #157 på: On.,26,Desember,2012,18,53 »
De som stakk av med denne på julaften fikk seg en fin julegave  :) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38975063
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #158 på: On.,26,Desember,2012,19,00 »
De som stakk av med denne på julaften fikk seg en fin julegave  :) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38975063

Ja jeg kikket på den. Hadde dessverre ikke mulighet til å handle selv nå (står midt i husskifte og betaler for tiden på to hus  ::) ) Gleder meg derfor til det nærmer seg sommer.
Kommer nok ikke til å skeie helt ut, og vi har i utgangspunktet satt av ca. 100K til "prosjektet".
Er ikke helt sikker på at jeg ønsker meg diesel, men må prøvekjøre litt for å se hvordan en Grand Cherokee Diesel er i forhold til en bensin.
Vi har ikke låst oss til noe spesiellt enda. Og det kan godt hende vi velger oss en av Bilfabrikkens renoverte.
Bor ikke så langt unna der hvor de holder til, så vi tar nok en tur for å kikke og ta en prat.

Når det er sagt. Jeg er veldig fornøyd med dagens bil, så jeg har absolutt ikke noe hastverk  8)
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #159 på: On.,26,Desember,2012,19,33 »
Da jeg så etter WJ for snart 4 år siden var dieselutgavene stort sett dyrere enn V8, og 2,7TD var jo ekstra dyr naturlig nok.
Nå har bildet vel snudd litt etterhvert. 3,1 TD har rast nedover i pris mens V8 har holdt prisene bedre. Selv 2,7TD har sunket mye i det siste.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #160 på: Fr.,28,Desember,2012,18,04 »
Har fått tilsendt noen bilder fra Netto Norge AS av deres siste prosjekt levert vestlandet. Har også bedt om noen kundereferanser. Det hele ser veldig pent ut.... Noen her på forumet som har handlet?



95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #161 på: Fr., 4,Januar,2013,20,39 »
På nippet til å gi opp. Selv etter skifte av viskose klutch, 4 termostater, samt målt giverne OK, får jeg ikke mer enn 70 grader på motoren. Greier nesten 100 grader om jeg skamruser motor over laaaang tid, men den detter kjapt ned til 70 grader igjen.
Hjelp!! 8)
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget JEG67

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #162 på: Fr., 4,Januar,2013,21,42 »
Hvis dette begynte etter radiatorbytte er det vel en reklamasjon.
PT uten Jeep, men fortsatt klubbmedlem

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #163 på: Fr., 4,Januar,2013,21,56 »
Hvis dette begynte etter radiatorbytte er det vel en reklamasjon.


Har tenkt den tanken ja!!
Men hva i all verden kan årsaken være?
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #164 på: Fr., 4,Januar,2013,22,43 »
Har fått et innspill.....
Kan feil blanding på kjølevæsken gjøre denne typen utslag?
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L