Sliter fremdeles med høyt forbruk, men innbiller meg at mye er gjort nå jeg får riktig arbeidstemperatur på bilen. JEg kjører fremdeles rundt med ca 70 grader på bilen pga viscose clutchen som er feil. (gleder meg til den rette kommer i posten)
Men, jeg har gått fra 2,47 på bykjøring til 2 blank etter at jeg kjørte en dyserens i tanken, så det var nok mye groms der.
I dag har jeg hatt min første skikkelige "langkjøring" Ikke veldig langt, men 40 mil i et stykke er nå ihvertfall noe.
Har kjørt med relativt lett høyrefot, og brukt cruise control en hel del (den er tyngre enn meg på foten serlig når det skal holdes fart opp bratte bakker). Turen fra Egersund til Horten byr på en god del aktiv kjøring i starten, og enkelte stykker etter Kristiansand, og har noen lange bakker oppover. Her har det vært nødvendig å være noe tung på pedalen for å suse forbi irriterende trailere og annen tungtraffikk.
Men på dette stykket, målt over ca 40 mil har forbruket vært ca 1,4 på mila. Fremdeles høyt i min bok. Leser at 1-1,2 er normalt på langkjøring. Men om man setter i perspektiv at det er på vinterveier, på piggdekk, og med motor som ikke er driftsvarm.....
Kanskje ikke ille allikevel?
Hva sier ekspertisen?