Skrevet av Emne: Endelig en GC på meg  (Lest 24594 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #135 på: Ma.,17,Desember,2012,16,00 »
Får skru tilbake den seksuelle viftebeskytteren da.  ;D
Venter til jeg får den nye clutchen siden jeg må demontere vifte/clutch for å få ned på plass.
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget Navyen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 192
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #136 på: Ma.,17,Desember,2012,16,08 »
Så bra du fant ut av det!

Det er nødt til å være avataren din som distraherer leserne på en positiv måte :)

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #137 på: Ma.,17,Desember,2012,16,16 »
Så bra du fant ut av det!

Det er nødt til å være avataren din som distraherer leserne på en positiv måte :)

Hehe...,  ;D

Tar ingenting for gitt, men gidder ikke skru noe mer, eller lete etter potensielle feil før rett clutch er på plass.
Men det jeg leser om denne som er feil levert, så tipper jeg at det er den som er synderen nå, og kan forklare at jeg greier å ruse motoren opp til 90-100 grader, men at den automatisk kjøles ned til rett over 70 grader etterpå, og holder seg der helt stabilt.
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #138 på: To.,20,Desember,2012,19,52 »
Sliter fremdeles med høyt forbruk, men innbiller meg at mye er gjort nå jeg får riktig arbeidstemperatur på bilen. JEg kjører fremdeles rundt med ca 70 grader på bilen pga viscose clutchen som er feil. (gleder meg til den rette kommer i posten)
Men, jeg har gått fra 2,47 på bykjøring til 2 blank etter at jeg kjørte en dyserens i tanken, så det var nok mye groms der.

I dag har jeg hatt min første skikkelige "langkjøring" Ikke veldig langt, men 40 mil i et stykke er nå ihvertfall noe.
Har kjørt med relativt lett høyrefot, og brukt cruise control en hel del (den er tyngre enn meg på foten serlig når det skal holdes fart opp bratte bakker). Turen fra Egersund til Horten byr på en god del aktiv kjøring i starten, og enkelte stykker etter Kristiansand, og har noen lange bakker oppover. Her har det vært nødvendig å være noe tung på pedalen for å suse forbi irriterende trailere og annen tungtraffikk.

Men på dette stykket, målt over ca 40 mil har forbruket vært ca 1,4 på mila. Fremdeles høyt i min bok. Leser at 1-1,2 er normalt på langkjøring. Men om man setter i perspektiv at det er på vinterveier, på piggdekk, og med motor som ikke er driftsvarm.....
Kanskje ikke ille allikevel?

Hva sier ekspertisen?  8)

95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #139 på: To.,20,Desember,2012,20,02 »
Hva med å kjøpe en prius hvis forbruk har så mye å si? Enhver luring som påstår at de klarer å kjøre en så gammal murstein ned på litern lyver.

Utlogget KLB

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 127
    • Dalane Blues Festival
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #140 på: To.,20,Desember,2012,20,32 »
 ;D

Hvem i allverden vil kjøre Prius!?
95 - Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #141 på: To.,20,Desember,2012,20,42 »
;D

Hvem i allverden vil kjøre Prius!?

Homser og jenter, og de som synes 2 liter på mila er for mye ;-)

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #142 på: To.,20,Desember,2012,20,50 »
2 liter diesel på mila er for mye, er fornøyd når jeg kommer ned på 1,5 da  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #143 på: To.,20,Desember,2012,21,07 »
2 liter diesel på mila er for mye, er fornøyd når jeg kommer ned på 1,5 da  :)

Så var det dette med Jeep og diesel da ;-)

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #144 på: To.,20,Desember,2012,21,09 »
ja det har tatt helt av de siste årene  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget gon

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 86
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #145 på: To.,20,Desember,2012,22,08 »
1,4 på mila er ikke så hakkande gæli, gitt de forholdene du beskriver. I følge fabrikkspesifikasjonene på min Cherokee med 4l, skal den som ny gå på 1,2 l per. mil på langkjøring. Og det gjør den fremdeles under gunstige forhold, selv om den fyller 20 år til sommeren. Men på småkjøring nå om dagen, med korte strekk, uten at motoren oppnår normal driftsvarme, bruker den godt over to liter på mila. Du har samme motor i en tyngre bil, så 1,4 l per mil på langkjøring er ikke uforskammet mye. Verre er det at lav arbeidstemperatur sliter på motoren din i det lange løp.

Utlogget Navyen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 192
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #146 på: Fr.,21,Desember,2012,00,20 »
Det hjelper ikke med smilefjes. Uttalelsene om jenter, homoer og diesel? vitner om totalt fravær av sosiale antenner!

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #147 på: Fr.,21,Desember,2012,07,44 »
Det hjelper ikke med smilefjes. Uttalelsene om jenter, homoer og diesel? vitner om totalt fravær av sosiale antenner!

Det ble spurt om hvem som vil kjøre en Prius, da det ikke finnes mannfolk som kjører en Prius av egen fri vilje så er det to kategorier igjen. Hva f.... har det med sosiale antenner å gjøre?

Utlogget Stormer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #148 på: Fr.,21,Desember,2012,07,51 »
Seksuelt hm må nok skylde på avataren din  :D.

Når det gjelder forbruksmålingen din så er vel egentlig problemet at du bruker feil måleenhet. Forbruket på Jeep med motor fra 4.0l og oppover skal måles i smil per mil. Går du over til denne enheten blir alt så mye bedre  ;D

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Sv: Endelig en GC på meg
« Svar #149 på: Fr.,21,Desember,2012,22,19 »
"Hva med å kjøpe en prius hvis forbruk har så mye å si? Enhver luring som påstår at de klarer å kjøre en så gammal murstein ned på litern lyver."

Utrolig dustete innlegg ! Etter bilens computer kjører jeg rimelig lett konas V8 Jeep ned mot 0,95 om jeg ikke har last i bilen !
« Siste redigering: Fr.,21,Desember,2012,22,21 av jensobents »