Modeller > ZJ, WJ

Motoren kutter ikke gasspådrag (diesel) ved bremsing - 2000 Ltd 3.1 diesel

<< < (5/5)

findaname:
Takk:)
Som sagt, jeg får avlesing på andre pinner og punkter, men null (zero) mellom 87 on #1. Godt å høre at jeg hadde gjort det riktig. Skrev sikkert feil farvene - byttet om. God id\e med binders. Det ville hjelpe. Ellers komme samboeren tilbake fra ferien denne helg og kan holde en av målepinnene for meg. Jeg skal prøve igjen på lørdag. På fredag skal bilen inn på Jeep verkstedet for å få "omprogramerte girkassen". Vi får se hva de kan få til. Håpet er at de har nyere software som korrigere feil tidspunktet for lock-up. Jeg skal også be dem se på problematikken med at motoren ikke kutter gasspådrag når jeg slutter å gi gass. Få se hva de sier, uten at jeg ber dem rette på eventuelt sensoren. Det kan jeg gjøre selv, hvis målingen på lørdag viser at det er dét som er problemet, som du antyder, hvis jeg får fortsatt null i motstand. Spennende dette:) :D

findaname:
Nå fikk jeg målte mellom pinne 87 og #1 og igjen, absolutt ingen avleste verdier. Får forskjellige verdier på andre pinner.
Jeg var innom forhandleren på fredag og de fant ingen feilkoder. De hadde heller ikke nor software updates for omprogramering av girkassen. De sa også at det er normalt med sånne biler at gasspådrag fortsetter når man tar foten av gassen og at må bremse i mot motorkraft når man ikke gasser (det aksepterer ikke jeg som svar).

Så, nå innser jeg at veien fremover er å bestille en Governor Pressure Sensor på nettet og bytte. Her i Norge koster de 2,000. Litt for mye.

Takk for kjempebra hjelpen.

tigermagna:
Bilen min siger framover på plant underlag når jeg setter den i Drive. Ergo må jeg bremse for å holde den igjen. Det er normalt og skal være slik. Graden av bremsing er vel poenget her, og det avhenger av RPM i idle, throttle/gear link, justering på fremre bånd, viskositet og temperatur på olje, hjuldimensjon og rullemotstand, dekktrykk, motstand i akslinger osv osv osv.

Du fikser ikke dette spesifikke problemet ved å bytte Governor Pressure Sensor, har du feil på den så vil du muligens fikse OD-problemet ditt.

Jeg har en Governor Pressure Sensor liggende som jeg byttet på mistanke en gang i tiden. Har hatt den liggende i reservedelsboksen. Skal måle den og se om den fungerer, gjør den det er den din for kr 500,-  ;)

findaname:
Takk. Det var veldig interessant.
Jeg har justert fremre båndet så tror kanskje det er bremse-gass linkage som du nevner, som blir det neste fokuspunktet for meg.
Så din siger også frem? Hm. RPM hos meg i idle er helt ok - 750 RPM. Fornøyd med den.

Takk. Det var synd at jeg ikke så din kommentar/tilbud tidligere. I går bestillte jeg en pressure sensor, blant annet, fra Sarpsborg bil og jeg ser at den har allerede kommet til mitt postkontor. Utrolig bra service. Igjen, takk for tilbudet.

Ja, min intensjon ved å bytte sensoren er å få til OD. Den fungerer bare unntaksvis - og kun på varme dager (avslørende?)

findaname:
Gledelig nyheter - etter å ha byttet diverse sensorer og solenoider. Kostet meg 3000,- og jeg vet ikke om det hjalp i det hele tatt. Tror nesten at det som var avgjørende var finjusteringen av gass pedal position sensor (kabelen). Plutselig fungerer OD. :):) Måtte lese instruksene opp til flere ganger før jeg virkelig forstod var som var nødvendig. Ørliten justeringer - kanskje 1 mm om gangen.

Meget fornøyd. Nå gjenstår bare oljelekkasjen på bakerste simringen:(

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side

Skift til full visning