Modeller > ZJ, WJ

Motoren kutter ikke gasspådrag (diesel) ved bremsing - 2000 Ltd 3.1 diesel

<< < (4/5) > >>

findaname:
Dette her var meget interessant:-

http://www.aa1car.com/library/transmission_chrysler_45rfe.htm


Selvom den ikke er spesifikt for 44RE kassen, kan det virker som om den har mye relevans.

findaname:
Tilbakemelding, som lovet, Tigermagna.

Jeg tok ut batteriet og fant temp. sensoren under. Merkelig opplegg, synes jeg da. Testen den i fryseren som du beskrev og den virket fint. I midlertid var det ikke 100% rent under batteriet så jeg renset godt etter temp sensoren var på plass igjen. Jeg fant også på å legge en tynn kobberplate mellom batteriet og sensoren - for å fange opp mest mulig av varmen fra batteriet for å overføre til sensoren. I dag har OD fungert helt perfekt. har kjørt i OD hele dagen - etter de første 20 minutter eller noe sånt, da jeg antar at temperaturen var fortsatt for lavt for å bli "godkjent" av PCM. Jeg tenkt også at kaldere dager kommer - det er i hvertfall sikkert. Så, jeg kjøpt en setevarmer fra Bilforum (149,-) og har montert den oppe på batteriet, godt festen og kobblet til cigarettenneren. Den vil komme på med én gang jeg starter motoren og, forhåpentligvis, få batteritempen opp fortere og hverdag dag, til en OD nivå.

Jeg føler ikke at jeg må gå videre med Transmission Temperatur Sensoren. Jeg tok av sikringsboksen som du beskrev og prøvd å måle relayen mot den midtre boks på PCM. Jeg fikk ingen avlesing på pinne #1 mot pin 87 ledningen - vanskelig jobb å gjøre alene. Mangler noen hender.

Grand Cherokee er en fantastisk bil, når OD fungerer:):):)

Takk for fin hjelp

tigermagna:
Hmmm... jeg ville definitivt IKKE koblet noen som helst slags varmepute rundt batteriet. med en slik løsning har du har ingen kontroll med hvor mye varme som tilføres. Motorrommet i seg selv er en varmeboks av dimensjoner og det å tilføre ekstra varme for å "lure" systemet anbefales ikke.

Dersom du har testet batteritemp sensor og funnet at den fungerer, så er det ikke den som forårsaker OD-feilen.

Når du sier at du ikke fikk avlesning på ledning til pin 87 (transmission control relay) og ledning til pin 1 på PCM, så lurer jeg på hva du mener. Fikk du uendelig motstand eller fikk du null motstand? Du skal få ca 1000 ohm når bilen er kald (romtemp ca 20 grader), alt radikalt annet tyder på at sensoren er gåen.

findaname:
Ja, du har nok rett. Jeg har allerede fjernet varmeputen da jeg skjønte hvor mye varme det allerede var på batteriet:)
Jeg fikk null (0) i verdi da jeg prøvd å måle pinne 87 mot pinne #1. For å forklare (kanskje jeg gjorde det feil), åpnet jeg opp sikringsboksen og fant den lila ledningen som gikk inn opp under pinne nr 87. Den målte jeg med den sorte kontakten på ohmmeteren, og satt den røde kontakten på ohmmeteren inn i hulet på kontakten den midterste PCM kontakt, som jeg hadde dratt ut av PCMn. Var det slik du mente? Det var veldig vanskelig å få målt med bare to hender. Kunne ha brukt litt hjelp. Det kan godt hende at jeg ikke fikk god nok kontakt. I alle fall, var det ingen avlesing i det hele tatt. Jeg prøvd mot noen andre pinner og da fikk jeg foskjellige verdier.  ??

tigermagna:
Ledning ut fra pin 87 fra rele skal være brun. Ledning ut fra pin 1 på PCM-kontakt skl være fiolett. Antar du skrev feil farge i svaret ditt, og det høres ut som om du har gjort det riktig. Vet ikke helt hvordan ohm-meteret ditt virker. Står det null i displayet hele tiden, også før du evt kobler sammen den røde og sorte måleledningen? Mitt meter viser uendelig motstand og når man så kobler sammen måleledninger, så dropper den til null ohm.

Om du har problemer med å få kontakt på pin 87 og pin 1, så kan du feks bruke en binders som du stikker inn i hullene i kontakten, og så bøye denne rundt målepinner på ohm-meter. Dersom du er helt sikker på at du måler på riktig ledninger og du nå får verdi null ohm, så betyr det at du enten har en kortslutning mellom pin 1 og pin 87 et eller annet sted, eller at sensoren i girkassa er gåen.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side

Skift til full visning