Skrevet av Emne: Sealkit for Wrangler YJ Hardtop  (Lest 1827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sealkit for Wrangler YJ Hardtop
« på: Ti.,25,Oktober,2011,09,58 »
Noen som har montert et slikt sealkit til hardtop´en? Det står i instruksjonen at pakningen (d-pakning) som skal montes over vindurammen skal monteres opp på den gamle pakningen? Litt vanskelig å forstå det vil vel bli alt formye oakningn og ikke mulig å legge den nedpå vindusrammen og skru den fast?

Hard-topen min er helt vanntett, men jeg sliter med litt formye luftstøy over vindusrammen.
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Stormer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Re: Sealkit for Wrangler YJ Hardtop
« Svar #1 på: Ti.,25,Oktober,2011,12,43 »
Nå husker jeg ikke hva det stod i instruksjonen når jeg monterte mitt men jeg fulgte den til punkt og prikke og det var ingen problem med passformen.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Re: Sealkit for Wrangler YJ Hardtop
« Svar #2 på: Ma.,31,Oktober,2011,22,50 »
Svare meg selv. Har i dag løftet av hardtop'en og tatt på tetningslistene. Man må fjerne gammel pakninger bak på hardtop'en men listen over frontruten skal være igjen. Man klistrer den nye paknigen over frontruten opp på den gamle. Med alle nye pakninger på merket jeg at hardtop'en satt bedre. Jeg løsnet litt på skruene som fester veltebøylen til frontruten for at hardtop'en skulle sette seg lettere. Med hardtop'en på plass festet jeg skruene igjen. Tok en liten tur etterpå og all vindstøy er borte. Det tok meg nesten 2 timer men resultatet ble bra! Kan anbefales.
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Sealkit for Wrangler YJ Hardtop
« Svar #3 på: Ti., 1,November,2011,09,59 »
Hvordan er skruene i ruteramma festet hos deg ? Bare boret hull tvers gjennom platene, eller er det noen blindmuttere e.l. ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Re: Sealkit for Wrangler YJ Hardtop
« Svar #4 på: Ti., 1,November,2011,10,09 »
Det er boret hull rett i platen. Hullene begynner å bli slitte så må mulig skifte til større skruer etter hvert. Men de sitter bra foreløbig!
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget pkk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 86
Re: Sealkit for Wrangler YJ Hardtop
« Svar #5 på: Sø., 6,November,2011,21,56 »
Monterte akkuret sealkit fra Rugged ride rundt balja og vindskjernen. D- lista der ble limt rett i hardtoppen i framkant, ikke oppå gammel pakking nei... Fikk også et lokalt blikkslagerverksted til å knekke ny list til toppen, som jeg poppet og limte fast. Reduserte vindstøy til et absolutt minimum, ble egentlig litt overasket... Eller blitt hørselshemmet..?
JCN no 835
1990 4.2 YJ
1999 4.7 WJ