Skrevet av Emne: WJ eller ZJ?  (Lest 1977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
WJ eller ZJ?
« på: Ma., 1,Juni,2009,22,38 »
Hei Jeepers!
Lurer på å bytte vår trofaste GC ZJ mot en WJ 4,7. En nyere modell med lavere km virker i øyeblikket fristende, men kan denne feminine WJ erstatte den maskuline brutale ZJ?
Kan noen i menigheten gi en karakteristikk av WJ contra ZJ? Vår ZJ (Egentlig en ZG) er en GC fra 1996 med 5.2 l motor og 200k km på telleren, men forsatt i sin beste alder.
Trenger moralsk støtte.
Mvh bambus
Bambus

Utlogget even

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #1 på: Ti., 2,Juni,2009,17,16 »
gåkke an å bytte bort ZJ mot en WJ uansett

 ;D

Utlogget krispilot

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 32
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #2 på: Ti., 2,Juni,2009,20,02 »
Mener nå selv at min WJ ikke er feminin, men hver sin smak.
Finnes mye mer man kan gjøre som takgrind med reservehjul, winsj og så videre.
Blir litt hva man gjør det til selv.
WJ '00 3.1TD LTD Quadradrive
2"BB, Addco swaybar, Stillen brakes,
General Grabber AT2 265/70/16

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #3 på: Ti., 2,Juni,2009,22,43 »
Noen liker mora mens andre liker dattra  :P Nyere er nytt og eldre er gammelt. Men ikke nødvendigvis bedre eller dårligere, kommer an på øyet som ser....
« Siste redigering: Ti., 2,Juni,2009,22,46 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #4 på: On., 3,Juni,2009,00,17 »
Sitat
men kan denne feminine WJ erstatte den maskuline brutale ZJ?
Det er nettopp den 4kantete fasongen som gjør Jeep så spesiell, og det var derfor vi kjøpte ZJ, nettopp pga. det "maskuline" utseende. Vi(samboer og jeg) syns de nyere ligner på Volvo XC90, og andre nyere "SUV"'er. Syns de fleste nye biler er lik, og har mistet sin identitet....  :(  Men, det spørs jo hva man vektlegger. Det er klart at du får mer "nybilfølelse" av å kjøre en nyere bil, uansett merke, så er det 4kantete utseende viktigs og bilen er i god stand, ville jeg heller brukt noen penger(hvis du har) til å få ZJ'n i perfekt stand, og den vil holde i mange år ennå. Frister nybil, ja, da...... :)
Sitat
Mener nå selv at min WJ ikke er feminin, men hver sin smak.
Neida, krispilot, din WJ er slett IKKE feminin.......bare bittebittelitt. ;D ;D Spørsmålet er bare: Skal man kjøpe "ny" Jeep, som som oftest er i original stand, og koster gryn, legge ut masse ekstra lapper på stesj? Ja, har man penger så.....det har ikke jeg, ::) så vi velger å holde vår ZJ i god stand, og så lenge hun liker den, så er alt såre vel. ;) Lykke til med ditt valg, uansett. ;) Jeep is Jeep, no matter what. 8) Og her kommer en link til en side som har FETE ting til både ZJ og WJ. Det tåles at jeg legger den her? http://www.csloffroad.com/
« Siste redigering: On., 3,Juni,2009,00,39 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #5 på: On., 3,Juni,2009,00,38 »
Vel, jeg mener nå at WJ er på mange måter en oppgradering av ZJ. det er bare 130 deler som er brukt om igjen på WJ ifra ZJ'en. Dette tolker jeg slik at det har vært såpass stort teknologisk fremskritt at det var behov for en del utskiftninger. den nye 4,7 litern er dessuten freskere og mer bensingjerrig enn den gamle 5.2litern. Girkassa er dessuten en noe vassere kasse med flere trinn, og vil nok være veldig fin å kjøre med. Dette itillegg til quadra-drive systemet gjør at bilen er nesten det nærmeste man kan komme en ultimat bil.
Jeg syns på ingen måte at WJ er jålete og feminin. Den har stor nok og riktig grill til at den har det fryktende jeep "stuket" forran. dessuten gjør lamper og linjer på panser og bilen generelt ett litt tøft uttrykk etter min mening. Jeg kan derimot ikke se for meg en laredo med mørke glass. Jeg syns de klare glassa på limited er tøffest.
Den beste modifikasjonen ifra ZJ til WJ er at de har fått fjernet det fordømte reservehjulet slik at man får veldig god plass baki.
Ett stort minus med WJ er at de ikke har greid å få med varmetråder i frontruta. Dette har jeg savnet mange ganger.

vi har hatt zj 4.0liter tidligere ifamilien, og jeg syns at WJ er en vesentlig mer moderne å kjøre. og jeg liker den mye mer en den gamle zj'en, beklager at jeg sier det hehe  ;D
« Siste redigering: On., 3,Juni,2009,00,41 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #6 på: On., 3,Juni,2009,01,07 »
Det kommer an på hva man ønsker med bytte av Jeepen, kort og godt. De beste til å svare på forskjellen er jo dem som har/hatt begge versjoner, som deg, Tomas. :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #7 på: To., 4,Juni,2009,23,50 »
Men det betyr ikke at jeg synes ZJ er noen dårlig bil for det.
ZJ er kjempe gode biler som har vært med Jeep i en årrekke, så jeg har ikke så mye negativt å komme med om de.

Men man kjøper det man har lyst på og råd til.

Men personlig er jeg veldig fornøyd med min WJ som har 3.1 liter turbo diesel

Jeg vurderte selv 2.7litern, men å betale 100tusen mer for en helt (nesten) identisk bil som har gått omtrent det samme, men som kun har en litt nyere motor og ei anna girkasse syns jeg var litt drøyt.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #8 på: To.,11,Juni,2009,22,37 »
Hei Jeepers!
Takk for gode kommentarer!
Vår ZJ (Egentlig ZG) skal pleies videre.
Mvh Bambus
Bambus

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Re: WJ eller ZJ?
« Svar #9 på: Sø.,14,Juni,2009,10,06 »
her er en entusiast side som jeg har laget om ZJ

http://www.jeepzj.hamcar.info/

håper du finner noe interessant :)
Are you too late? Try a V8...