Min 2001 4,7 begynte gradvis fuske som kald, når den ble varm gikk det over. Dette forverret seg, og nå vet jeg at sylinder nr 3 ikke er med i hele tatt, varm som kald. Har LPG drift, og når motoren omsider er varm, går den fint som bare det. Switcher jeg tilbake til bensindrift rister den ganske mye.
Får ofte feilkode P0303 som betyr feiltenning på cyl3. Skiftet først plugger. Så fikk cyl3 ny coil. Fortsatt ingen bedring.
Motorgangen påvirkes ikke når pluggen på coil på cyl3 trekkes av på tomgang ved bensindrift, på propandrift starter fuskingen når denne pluggen trekkes ut. Komresjon ble testet, men kun på cylinder 1 og 3 de var ganske like, men fikk bare ca 7 bar. Normalt?
Har målt signalet som ankommer dyser og coiler på både cyl 1 og 3 med oscilloskop, signaler ser like ut mellom de to cylindrene. Ser at ebay har masse dyser til salgs, har derfor bestilt ett oppgraderingssett med 4 hulls dyser, settet kostet litt mer enn en dyse hos Bilmax i Trondheim, så nå venter jeg på 8 nye dyser med o-ringer.
Hadde det vært litt enklere å ta ut to dyser, skulle jeg prøvd å bytte om på to, men da må alle dyser opp, og med 15 år gamle o-ringer, så ville det kanskje gitt lekkasjer i tilleg til fusking.
Har målt dysen på nr 1 og 3 begge ligger på 13 ohm, og dysen klikker svakt når jeg setter spenning på den.......
Noen med erfaring fra lignende scenario?