Skrevet av Emne: WJ med 4,7 V8 som går på 7= defekt injector  (Lest 1051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hkrix

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
WJ med 4,7 V8 som går på 7= defekt injector
« på: Ma.,27,April,2015,19,09 »
Min 2001 4,7 begynte gradvis fuske som kald, når den ble varm gikk det over. Dette forverret seg, og nå vet jeg at sylinder nr 3 ikke er med i hele tatt, varm som kald. Har LPG drift, og når motoren omsider er varm, går den fint som bare det. Switcher jeg tilbake til bensindrift rister den ganske mye.
Får ofte feilkode P0303 som betyr feiltenning på cyl3. Skiftet først plugger. Så fikk cyl3 ny coil. Fortsatt ingen bedring.
Motorgangen påvirkes ikke når pluggen på coil på cyl3 trekkes av på tomgang ved bensindrift, på propandrift starter fuskingen når denne pluggen trekkes ut. Komresjon ble testet, men kun på cylinder 1 og 3 de var ganske like, men fikk bare ca 7 bar. Normalt?
Har målt signalet som ankommer dyser og coiler på både cyl 1 og 3 med oscilloskop, signaler ser like ut mellom de to cylindrene. Ser at ebay har masse dyser til salgs, har derfor bestilt ett oppgraderingssett med 4 hulls dyser, settet kostet litt mer enn en dyse hos Bilmax i Trondheim, så nå venter jeg på 8 nye dyser med o-ringer.
Hadde det vært litt enklere å ta ut to dyser, skulle jeg prøvd å bytte om på to, men da må alle dyser opp, og med 15 år gamle o-ringer, så ville det kanskje gitt lekkasjer i tilleg til fusking.
Har målt dysen på nr 1 og 3 begge ligger på 13 ohm, og dysen klikker svakt når jeg setter spenning på den.......
Noen med erfaring fra lignende scenario?
2005 Grand Cherokee 3,0D Ltd.

Chryslercrap

  • Gjest
Sv: WJ med 4,7 V8 som går på 7= defekt injector
« Svar #1 på: Ti.,28,April,2015,22,17 »
Har du lpg-anlegg fra Prins?
Her er en tråd rundt samme tema på 4.7 liter med Prins-anlegg http://www.offroad.no/forum/topic/126089-ram-fusker-nr-den-gr-p-bensin-men-ikke-nr-den-gr-p-gass/
« Siste redigering: Ti.,28,April,2015,22,21 av Chryslercrap »

Utlogget hkrix

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Sv: WJ med 4,7 V8 som går på 7= defekt injector
« Svar #2 på: To., 7,Mai,2015,00,21 »
Happy ending. Diagnosen var rett, det var dysefeil.
Men min irritasjon over å ha en motor som ikke gikk på alle sylindre ble snudd til å bli imponert over at bilen i det hele tatt gikk.
Fuelrailen var full av rust og slam, dysene var fulle av dritt. Brukte lang tid med bensin og totaktolje, samt støvsuger og trykkluft for å få tømt railen for dritt. Store klumper kom ut.
Da min bil går på LPG, brukte forige eier å kjøre med 1/3 tank for det meste, da han ikke ville dra rundt på mer vekt enn nødvendig, han bodde dessuten like ved en propanstasjon, så han hadde vel ikke rekkkevidde angst med gassdriften heller.
Tror derfor det har blitt mye kondens i bensintanken, denne har skapt rust i railen og muligens i rørsystemet om mulig.
Men etter at de nye dysene ble montert, kjørte jeg gjennom en liter rett i en brusflaske, så ikke noe dritt komme, så håper derfor at det ikke er noe som kommer bakfra. Bensintanken er jo i plast, så den bør jo ikke gi noe forurensing i bensinen.
Noen her med lignende erfaring: med rust i bensinsystemet?
2005 Grand Cherokee 3,0D Ltd.