Skrevet av Emne: WJ i terrenget  (Lest 894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
WJ i terrenget
« på: To., 1,August,2013,00,23 »
Har i en del år kjørt XJ som daily driver og en god del i terrenget så ble godt vandt til og glad i den bilen og hvordan den var å kjøre offroad med. Ble overraska over hvordan WJ'n er en ganske så annerledes bil i terrenget. Den virker en god del tyngre (og er jo mye tyngre) og framkommeligheten med Quadradrive og spiralfjærer bak kontra bladfjære er helt rå!, men det er en ting jeg ikke er så fornøyd med og det er at rattet drar så mye frem og tilbake når man kjører på ujevnt underlag og over steiner med litt størrelse på. Skal det være sånn eller er det styredemperen min som er blitt myk tro? Har lyst å bytte til en tøffere styredemper hvis det går an å få en "tightere" styring ved terrengkjøring uten at det går utover så bilen blir tyngre på rattet.
« Siste redigering: To., 1,August,2013,00,25 av KnuNor »
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: WJ i terrenget
« Svar #1 på: To., 1,August,2013,00,48 »
finnes mye fint i styredempere foruten originalt. Noen har doble styredempere til og med.

Jeg kjøpte en fin sak fra tyskland men har ikke montert den ennå. Har bare kjørt offroad på vinter og den originale er kanskje god ennå.




2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: WJ i terrenget
« Svar #2 på: To., 1,August,2013,01,41 »
Hvor kjøpte du den hen? Ser kraftig og bra ut. Skal ta av min originale å sjekke om den er sykkelpumpe eller ikke før jeg evt. bestiller ny. Er på ferie i Trysil og har fått prøvd bilen på mange tøffe steder her som det mye av B) Kjørte opp en så bratt bakke her at jeg spant på alle fire, men kom opp :)
Synes det lukta litt varmt av bilen etterpå... Lurer på hva disse 44RE kassene tåler... Kjørte i lavserie selvfølgelig, så skulle ikke tro det er så mye belastning og sluring i kassa da...
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: WJ i terrenget
« Svar #3 på: To., 1,August,2013,02,58 »
på ebay tyskland  :) Finnes nok rimeligere alternativer fra USA men ser jo tøff ut da.

http://www.ebay.de/itm/JEEP-GRAND-CHEROKEE-WJ-WG-TRAILMASTER-LENKUNGSDAMPFER-NEU-/230780402180?ssPageName=ADME:X:DERP:DE:1123
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.