Skrevet av Emne: -99 4.0 Feil/feilkoder  (Lest 827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
-99 4.0 Feil/feilkoder
« på: To., 8,Mars,2012,17,10 »
Hepp  :)
Har et pussig fenomen.....på lett belastning og med gasspedalen i samme stilling fjusker bilen etter ei lita stund,rykker og napper,og motorlampa lyser. Leste ut feilkode 1391,kam eller veivsensor feil.
Veivsensor er bytta for ca 2 år siden,men jeg mener og tror at med feil på veisensor skulle bilen stoppa ????
Har denne motoren kam-sensor ?
Mistenker egentlig gass spjeld-giver da den funker uten krøll med "automatisk fartsholder"  :)

Kjølevifta starter aldri,har feilkode 1281,thermostat....men ser på tips og salgsanonser at det må monteres div fiffige ting ang.oppgradering.
Noen som har erfaringer om dette ?

Bremsene foran er nye,calipere,skiver osv....men rister som ville f...n.Mener og tror at det er byttet til orginale calipere.Har lest meg litt opp på bremser og funnet ut at her er kuren Akebono calipere med klosser.Men jeg regner med at skivene som er nye er søppel.....

Tips om best mulig bremser uten risting,kast osv til grei pris motas med takk :)

Er foresten intresert i alle former for tips om denne bilen,er storfornøyd :)
Mangler funksjon på allt fra førerdør,med det er vel tøys med jordforbindelsen kansje.....

Stortrives med Jeep,sjøl om grombilen i garasjen er en gammel Opel  ;D

Chryslercrap

  • Gjest
Re: -99 4.0 Feil/feilkoder
« Svar #1 på: Fr., 9,Mars,2012,00,22 »

Kjølevifta starter aldri,har feilkode 1281,thermostat....men ser på tips og salgsanonser at det må monteres div fiffige ting ang.oppgradering.
Noen som har erfaringer om dette ?

Bremsene foran er nye,calipere,skiver osv....men rister som ville f...n.Mener og tror at det er byttet til orginale calipere.Har lest meg litt opp på bremser og funnet ut at her er kuren Akebono calipere med klosser.Men jeg regner med at skivene som er nye er søppel.....



Jeg husker selger sa det var feilsøkt på kjølevifta, og at selve vifta(motoren) var defekt (i følge merkeverkstedet i tr.heim), den koster ikke allverden hos rockauto, hvis det er der feilen ligger??

Rart at de ikke har montert Akebono bremser når de har byttet alt? Det står akebono på innsiden av caliper`n isåfall..
Har selv vært av med skivene og dreid de p.g.a. ubalanse, har akebono bremser på min.

Hvis du skal bygge om til akebono, så trenger du også festebraketten (med glidestempel) som er skrudd på spindel.

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: -99 4.0 Feil/feilkoder
« Svar #2 på: To.,22,Mars,2012,16,45 »
Kjølevifta fungerer fint den,så nå leter jeg etter rele..........