Skrevet av Emne: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul  (Lest 1194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« på: On., 3,August,2016,23,19 »
Et eller annet løpehjul for flatbelten har begynt å gi fra seg ulyd, veldig vanskelig å høre hvilke løpehjul som gir fra seg pistrelyden, noen her som har byttet et slikt hjul p.g.a. ulyd? og i tilfelle hvilke?

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« Svar #1 på: On., 3,August,2016,23,53 »
Hei. Har byttet ut alle løpehjulene på min 2,7. Bytt ut alle når du først er igang. Maldal import har de som regel på lager, men finner de så klart rimeligere på ebay. Ikke noe spes. vanskelig å skifte, men vær sikker på at du bruker rett str. torx når du skal skru de ut.

Hvis du venter for lenge med å bytte så vil hjulet låse seg å eksplodere.... Erfarte det når mitt var slitt.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« Svar #2 på: To., 4,August,2016,02,30 »
3,1 har venstregjenget bolt på løpehjul, iallefall ett av dem.
Vet ikke om det gjelder 2,7.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« Svar #3 på: To., 4,August,2016,07,45 »
Takker for svar, stemmer det Teerex, lings gjenger, var det på dynamoen også? Men har ikke skrudd på tosju'n enda? ja-ja, kanskje Svensson husker dette?

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« Svar #4 på: To., 4,August,2016,08,53 »
Da har jeg bestilt to løpehjul fra Maldal, 1000 lapp ble det, meeeeeen når man først er på den siden så ble det lagt til øvre og nedre kontr. arm (bak) :) Så håper jeg bare det går litt raskere denne forsendelsen en forrige.
Fredag 22 Juli bestilte jeg div. filter, olje og tilsettning, fikk bekreftet på mail samme dagen at det var pakket og klart. Også samme dag bestilte jeg noen deler til min 95' K2500 pick up fra statene som ble sendt til min jetcarrier adresse i NJ, som ble sendt med flyfrakt, delene fra statene fikk jeg levert nesten på døra på Mandag 1 August, kosta 268,- i frakt inkl. jobben med momsing (ble ingen toll på dette) leveransen fra Maldal fikk jeg i går 3 Aug. Maldal unnskyldte seg med problemer med plukk opp fra posten sin side, jeg kontaktet posten og de var helt uforstående til den forklaringen, ja-ja, jeg skal tvilen komme tiltalte til gode denne gangen da jeg tidligere har god erfaring med Maldal (rett skal være rett), men de har ikke så mye mer å gå på fra min side, så får vi se om de leverer raskere denne gangen.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« Svar #5 på: To., 4,August,2016,09,26 »
Er rimelig sikker på at dette skal være høyregjenger. Når du tar av reima så kjenner du litt på løpehjulene om hvor slitt de er. Har tatt vare på 2 av de selv da jeg byttet kun for å være sikker. Var en ulyd som jeg ikke klarte å lokalisere. Dette viste seg å være hjulet på dynamoen som hadde låst seg. Så da måtte jeg bytte det samtidig som jeg bytta ut lagrene i dynamoen.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« Svar #6 på: To., 4,August,2016,10,22 »
Javel, kanskje dumt jeg ikke bestilte frihjulet på dynamoen med det samme, men det var 1000 lappen for den også, takker for svar, skal oppdatere når resultat er kjent :)

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: 04' 2,7 crd utslitt løpehjul
« Svar #7 på: To., 4,August,2016,16,30 »
Når du tar av beltet, så kjenner du om hjulet på dynamoen spinner fritt i en retning. Hvis det gjør det ikke kjennes hakkete ut, så går det fint ;). Hvis du skal bytte ut hjulet på dynamoen, så kan du like greit bytte lagrene inni dynamoen i samme slengen. Jeg er ikke mekaniker, men det gjorde jeg uten problemer :)
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html